Sindikat uprave krenuo u pregovore sa Vladom

Da li u lokalnim upravama radi previše radnika?

  • Извор: АТВ
  • 24.10.2021. 19:25

Odzvonilo je zakonskoj odredbi tri službenika na 1.000 stanovnika. Tako smatraju u Sindikatu uprave RS. Zakonska obaveza opština i gradova u Republici Srpskoj da u svojoj upravi imaju maksimalno tri stalno zaposlena službenika na 1.000 stanovnika uskoro više neće važiti.

Sindikat uprave krenuo je u pregovore sa Vladom RS. 

"Mi smo upoznali premijera da takva odredba ne postoji kao izvor prava ni u jednom zakonu u regionu ni u EU. I da je ista u suprotnosti sa Evropskom poveljom o lokalnim zajednicama koje garantuju autonomiju lokalnoj zajednici da ona može srazmjerno njihovim potrebama organizovati službeni aparat koji će obavljati poslove u lokalnoj zajednici", kaže Božo Marić, predsjednik Sindikata uprave RS.  

Izmjene su bespotrebne i trebalo je biti još manje službenika na 1.000 stanovnika, kažu u Uniji udruženja poslodavaca RS. Krajnje je vrijeme da se krene smanjivati broj zaposlenih u javnoj upravi, s obzirom na stanje na tržištu rada i finansijsko stanje u lokalnim zajednicama kaže, Saša Trivić, predsjednik Unije udruženja poslodavaca Srpske. 

"Jer je poznato da je banjalučka opština prije rata imala oko 250-300 radnika, danas ima skoro 800. Viškovi su enormno veliki i treba raditi na njihovom smanjenju. U budućem vremenu mi očekujemo da dođe do prelaska radnika iz javnog sektora u privatni sektor, naročito, ako bi neka buduća Vlada donijela i neki vid podsticaja u smislu preuzimanja radnika iz javnog sektora. To bi bio još jedan vid podrške tom procesu, ali je evidentno da sav javni sektor mora smanjivati broj radnika", kaže Trivić.

Brisanje odredbe ne bi značilo nova i nekontrolisana zapošljavanja, kažu u Savezu opština i gradova Srpske. Priznaju višak zaposlenih na lokalu, ali on će se regulisati penzionianjem radnika narednih godina.  

"Dok će Vlada Srpske, zakon će to predvidjeti, podzakonkim aktom definisati odluke, odnosno način i pravila zapošljavanja službenika u jedinicma lokalne samouprave koji će se donositi praktično na godišnjme nivou. Kao kriterijum će biti uzeti stepen razvijenosti lokalne zajednice, visina izdvajanja u budžetu lokalne zajednice za bruto plate zaposlenih, kao i starosna struktura zaposlenih", kaže Ljubiša Ćosić, predsjednik Saveza opština i gradova Republike Srpske. 

Ministarstvo lokalne uprave bi trebalo da odredi kriterijume, Ministarstvo finansija da da "zeleno svjetlo" na budžete lokalnih zajednica. 



Тагови: