Велика анализа

Научници открили право поријекло Кристофера Колумба!

• 13.10.2024. 16:07

Морепловац и истраживач из 15. вијека, Кристофер Колумбо, био је сефардски Јеврејин из западне Европе, саопштили су шпански научници након што су анализирали његов ДНК како би одгонетнули мистерију његовог поријекла.

Неколико земаља се спорило око Колумбовог поријекла као и мјеста гдје је сахрањен, а многи историчари су доводили у питање традиционалну теорију да је он из италијанског града Ђенове, пренио је Ројтерс.

Тим истраживача је, у жељи да ријеши мистерију, спровео истраживање које је трајало чак 22 године, а предводио га је шпански форензички експерт Мигуел Љоренте.

Откривено колику пензију прима Зоран Цвијановић!

Научници су анализирали остатке нађене у катедрали у Севиљи, гдје је, како су власти дуго тврдиле, Колумбо сахрањен.

Остатке генетског материјала су упоредили са ДНК његових рођака и потомака, а своја открића су објавили у документарцу под насловом „Колумбова ДНК: Право поријекло“, који је приказан јуче на шпанском јавном сервису ТВЕ.

Сви налази потврдили су јеврејско поријекло великог морепловца који је "открио" Америку, указали су експерти на челу са Љорентеом.

У Шпанији је живјело око 300.000 Јевреја прије него што су католички монарси Изабела и Фердинанд наредили да се они и муслимани преобрате у католичку вјеру, или напусте земљу, подсјетио је Ројтерс.

Историја исписана: Највећа ракета на свијету успјешно слетјела

Након тога, многи шпански Јевреји су се раселили по свијету.

Тим истраживача је утврдио да је једино могуће са сигурношћу рећи да је Колумбо рођен у Западној Европи, након што је анализирао 25 могућих мјеста његовог рођења.

Форензичари са Универзитета у Гранади прије неколико дана су дефинитивно потврдили да остаци сахрањени у катедрали у Севиљи припадају Колумбу.

Хаос у Индији: Убијен бивши министар!

Љоренте је објаснио да се током првих проучавања од 2003. до 2005. говорило о могућој подударности која би указивала да кости које се налазе у катедрали припадају Колумбу, али да је вјероватноћа мала јер нема довољно ДНК материјала.

Љоренте је додао да је захваљујући новим технологијама сада дефинитивно потврђено да остаци припадају славном морепловцу.

• 17:50 Емисија: Тајне музеја