Протеклих дана, пажњу светских медија привукло је једно необично сједиште у авиону А220-300, Croatia Airlines-a, означено натписом "НЕ ЗАУЗИМАТИ ОВО СЈЕДИШТЕ“. Ријеч је о сједишту 31Е, које се налази у средини задњег реда, а зашто је ово сједиште искључено из употребе, изазвало је бројне теорије на друштвеним мрежама.
Један од путника подијелио је фотографију сједишта на интернету, уз напомену да му је кабинско особље објаснило да сједиште нема сигурносни појас. Иако је носач за појас видљив, појас није причвршћен, што је збунило многе. Занимљиво је да авио-компаније често прибјегавају оваквим рјешењима у случајевима када одређени технички проблеми не могу одмах да се ријеше или када постоје сигурносни разлози који захтијевају искључење сједишта из употребе.
Сигурносни прописи и капацитет авиона
Авион Аирбус А220-300 иницијално је био пројектован са максимално 145 сједишта, у складу са сигурносним регулативама које захтијевају одговарајући број излаза за евакуацију. Каснијим одобрењем Европске агенције за ваздухопловну сигурност (ЕАСА), број сједишта повећан је на 149. Међутим, уколико би се користило и 150. сједиште, авион би морао бити опремљен додатним излазима изнад крила, што би значајно повећало трошкове авио-компаније.
Према стручњацима, оваква ограничења често се уводе да би се задржала ефикасност евакуације у случају ванредних ситуација. У путничким авионима, сваки излаз мора омогућити брзо напуштање авиона, а додавање додатних излаза захтијевало би и комплексне измјене у конструкцији авиона.
Прескакање редова - сујевјерје у авијацији
Према плану сједишта у овом авиону, ред 13 не постоји. Ово је уобичајена пракса у авио-индустрији због сујевјерја повезаних са бројем 13, које многи сматрају несрећним. Занимљиво је да неки авиони прескачу и ред 17, јер у одређеним културама, попут италијанске и бразилске, овај број такође има негативну конотацију.
Иако је постојање "забрањеног“ сједишта занимљиво, оно може бити предност за путнике који сједе у његовој близини. Недостатак путника у овом дијелу авиона омогућава више простора и удобности, што многи путници поздрављају, посебно на дужим летовима.
Croatia Airlines није једина авио-компанија која користи оваква рјешења.