Познати бренд

Због Газе: Зара повукла нову кампању након притиска јавности

  • Извор: Агенције
  • 12.12.2023. 16:01

У року од 24 сата Зара је објавила и повукла кампању на коју су се обрушиле друштвене мреже. Kампања је снимљена прије неколико мјесеци, али је тајминг исте проблематичан.

Несмотрене кампање данас могу убити бренд. Само погледајте што се догодило Баленциаги са Празничном кампањом која их је скоро уништила и још увијек се нису вратили у свом пуном погону. Зара је скоро доживјела сличну судбину због кампање у којој је главна звијезда супермодел Kристен Мекменами.

Истина је да је ова кампања снимљена пуно прије сукоба у Гази, али сам тајминг објаве је и више него незгодан. Kристен Мекменами позира с киповима којима недостају удови, а на неколико визуала се налазе кипови омотани у пластичне вреће. Сви већи модни профили на друштвеним мрежама, на челу с Диет Прадом су скочили на овај случај и прозвали Зару због неукусних визуала. Наиме, на рекламним фотографијама нове колекције многи су препознали повезаност са страдањем у Гази. Неки су чак позивали на бојкот бренда.

На фотографијама се виде модели како наизглед позирају у уметничком студију са статуама у позадини.

Међутим, сценографија у којој манекенка позира у затвореној кутији док је испред ње људска фигура умотана у бијели најлон није наишла на одобравање.

Многи су то повезали са дешавањима у Палестини, гдје су овакви призори умотаних тијела свакодневна појава. Кампања такође садржи камење, рушевине и картонски изрез који је неке подсјетио на мапу Палестине.

Контроверзне фотографије изазвале су изузетно негативну реакцију, посебно код појединаца који су некада били верни купци бренда. Коментатори су изразили шок, згроженост и гнев због онога што су видјели као очигледан покушај коришћења осјетљивих политичких питања у маркетиншке сврхе.

Kампања је осмишљена у јулу, а визуали су настали у септембру и сигурно је да нико из руководства бренда није могао предвидјети што ће се догодити у Гази. Иза кампање стоји један од најбољих свјетских фотографа Тим Вокер који се такође нашао у незгодној позицији иако је његова визија била посвета умјетности кипарства, пише Буро247.хр.

Зара је повукла фотографије с друштвених мрежа након притиска јавности, а нема их ни на веб страници бренда. Ова ситуација само доказује да се брендови преко ноћи могу наћи у јако незгодним ситуацијама које јако утичу на пословање. Живимо у ери друштвених мрежа и сви су под повећалом. Зара је брзо реаговала и сигурни смо да ће се ова ствар ријешити јер било је само питање тајминга, не лоше намјере или провокације. Баленциага није биле те среће.

Зара је данас издала и службено саопштење на Инстаграму у којем су настојали објаснити што се тачно догодило и да се доиста ради о неспоразуму. 

“Kупци су били увријеђени визуалима које смо сада уклонили с наших страница и јако нам је жао због овог неспоразума. Имамо дубоко поштовање према свима”, пише у изјави.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: