Најновији "Ласт Индекс", извјештај за модна кретања и популарност луксузних модних брендова за прво тромјесечје 2024. је потврдио доминацију модне куће Миу Миу.
Бренд сезоне је са првог мјеста смијенио сестрински бренд Прада (који је сада на другом мјесту), а занимљиво је како је Миу Миу и на листу најтраженијих и најпопуларнијих модних предмета поставио чак три своја комада – патике 530 Sl Miu Miu x New Balance, тренди купаће гаћице и поло мајицу.„Снажан сторителинг и културолошка релевантност издвајају марке Прада и Миу Миу“, поручује Кети Лубин, потпредсједница бренда Ласт, преноси "Задовољна".
"Обожаваоци Праде цијене модну формулу која је годинама усавршавана. Захваљујући Пради, бренд има кредибилитет и интелигенцију који надилазе одлив креативних директора који видимо у цијелој индустрији. То потврђује важност улагања у Праду", каже она.
Занимљиво је то што су на листу и коначан поредак утицале и промјене на позицијама креативних директора, па су, након објаве да ће Алесандро Мишел преузети Валентино, претраживања римске куће порасла за 84 одсто. Такође, када је Дрис Ван Нотен открио да ће се повући из свог истоименог бренда, Ласт је извијестио о порасту претраживања за 31 одсто.
У међувремену, потражња за Гучијем расте након друге ревије Сабата де Сарна у фебруару, с повећањем од 10 одсто купаца који претражују Гучи додатке на "Ласту".
Баленсијага се у овом извјештају истиче као најбрже растући бренд на "Ласт Индексу", скочивши за четири места од прошлог квартала. Сан Лорен је први пут доспио међу првих пет, што је, како "Ласт" тврди, подстакнуто потражњом за његовим сунчаним наочарима и торбама Ле 5 à 7, а добар мамац за то је свакако Хејли Бибер.
Алаја у овом кварталу дебитује међу 20 најпопуларнијих брендова "Ласт Индекса", доспјевши на 19. мјесто углавном захваљујући популарности својих балетанки. Иако су ове ципеле први пут пуштене у продају у мају 2022., истакнуте су као #4 најпопуларнији производ првог тромјесечја 2024. Обновљена привлачност делимично је посљедица пораста потражње за балетанкама генерално и виђења славних особа попут Дуе Липе. Њу Баланс и Долче и Габана такође су ново придошли на љествици најпопуларнијих брендова.
Говорећи о најзанимљивијим производима првог тромјесечја 2024, према "Ласту", Тејлор Свифт је имала утицаја – Ареине фармерке с кристалним прорезом доспјеле су на топ листу након виралног аутфита у којем се певачица појавила на финалу Супербоула.
НАЈПОПУЛАРНИЈИ МОДНИ БРЕНДОВИ ЗА ПРВО ТРОМЕСЕЧЈЕ 2024.
1. Miu Miu
2. Prada
3. Loewe
4. Bottega Veneta
5. Saint Laurent
6. Moncler
7. Versace
8. Balenciaga
9. Valentino
10. Jacquemus
11. Gucci
12. Burberry
13. Skims
14. Louis Vuitton
15. New Balance
16. The Row
17. Diesel
18. Dolce & Gabbana
19. Alaïa
20. J.W. Anderson
НАЈПОПУЛАРНИЈИ МОДНИ ПРОИЗВОДИ ЗА ПРВО ТРОМЈЕСЕЧЈЕ 2024.
1. Miu Miu x New Balance 530 Sl patike
2. Khaite x male Julius panel minđuše
3. Miu Miu kupaće gaćice
4. Alaïa x Strass baletanke
5. Carhartt x Detroit jakna
6. Balenciaga x Rodeo torba
7. Miu Miu polo majica
8. Rick Owens x Prong Down haljina
9. Area farmerke
10. Saint Laurent sunčane naočare
Подсјећамо, "Ласт" је компанија за модну технологију и врхунска апликација за куповину коју сваке године користи више од 200 милиона људи за прегледање, откривање и куповину артикала робних марки и радњи.
Формула иза "Ласт индекса" узима у обзир понашање "Ласт" купаца, укључујући претраживања на и изван платформе, прегледе производа и продају.
Како би пратили траженост бренда и производа, формула такође укључује статистике спомињања на друштвеним мрежама, активности и ангажмана широм свијета, током периода од три мјесеца.