"Alien"

Како је Ридли Скот замијењен након првог дијела култног серијала?

Ако постоји нешто у чему филмски фанови више уживају од доброг научно-фантастичног филма онда је то серијал научно-фантастичних филмова. Жанр који се изузетно добро уклапа у проширени филмски универзум захваљујући својој разноликости.

„Ратови звијезда“ несумњиво су најуспјешнија франшиза у категорији свемирских фантазија, док серијал „Повратак у будућност“ нуди гледаоцима визију пута кроз вријеме са комичним елементима. 

Наравно ту је и серијал "Alien" (дистрибутерски назив код нас је био „Осим путник“ који је имао смисла за први дио, али никако за остатак серијала) који је био резултат мега-успјеха оригиналног филма режисера Ридлија Скота из 1979. године.

Често сматран једним од најстрашнијих филмова икада снимљених, "Alien" је био филм који без напора замагљује границу између научне-фантастике и хорора стварајући мучну, али узбудљиву авантуру. Застрашујућа авантура Елен Рипли и посаде Нострома који су сусрећу са смртоносним ксеноморфним створењем је постала велики хит у продукцији „20 Century Fox-a“ што је значило да је наставак био близу. 

Ипак, требало је неколико година да се крене са продукцијом наставка да би се 1986. године публика коначно вратила на мјесто гдје нико не може чути ваш врисак са филмом "Alien". И овај филм остварио је финансијски успјех и отворио пут франшизи која је услиједила, а осим сјајног учинка на биоскопским благајнама и публика је била пуна хвале за наставак. 

Са задовољством студија и публике "Aliens"“ су постали хит, али постојао један човјек који није дијелио одушевљеност филмом са остатком свијета. Био је то режисер оригиналног филма, Ридли Скот, који се осјећао издано и исфрустрирано. Ови осјећаји мучили су режисера годинама, али како је вријеме одмицало Скот је изнијансирао своје погледе на филм.

Први дио серијала зарадио је близу 79 милиона долара у односу на процијењени буџет у износу од 11 милиона долара. У данашње вријеме толики поврат новца аутоматски би значио брзо појављивање наставка, али врло брзо се појавило неколико проблема који су готово обуставили снимање наставка. Студио „Фоx“ је недуго након што се "Alien" појавио у биоскопима прошао кроз неке промјене које су утицале на дужу паузу између два наставка. Ален Лед Јр. који је у то вријеме био шеф студија и апсолутна подршка првом филм напустио је „Фоx“ како био основао сопствену продукцијску кућу. На његово мјесто стигао је Норман Леви који се бојао да би такав филм био прескуп. Ствар је додатно закомпликовала надолазећа тужба продуцената који су радили на филму "Alien" јер им је „Фоx“ смањио удио у профиту од филма, а сам студио није желио да ради филм док се ствари не рашчисте. 

Занимљиво је да се тужба на крају испоставила као својеврсни подстицај да се убрза са снимањем наставка. Према ЛА Тајмсу нагодбом из 1983. године „Фоx“ је објавио да ће финансирати снимање наставка, али да неће учествовати у његовој дистрибуцији. Али, ту није био крај драме која се одвијала иза сцене будући да је режисер првог филма имао шта да каже када је у питању наставак његовог капиталног остварења.

Обично кад режисер избаци велики хит, сваки студио једва чека да врати свог филмског шампиона за наставак. Међутим, то није био случај са Ридлијем Скотом. У разговору за "Vanity Fair"  режисер је открио да га уопште нису ни питали да се врати и појаснио ситуацију:

“Већина режисера у Холивуду, рецимо који су на мом нивоу, не пропушта такве ствари. Али "Alien" је био мој тек други филм, тако да нисам имао пуно избора. А „Blade Runner“ је био мој трећи филм. Дакле нисам имао избора јер сам сарађивао са врло тешким људима.“

Скот је додао како вјерује да је требао да ради наставке „Aliena“ и „Blade Runner“, али да му у случају првог филма, како он тврди, није ни речено да се ради на наставку, а камоли да су га питали да ради наставак. Према његовим ријечима није баш био срећан због те одлуке. Према сајту "The Hollywood Reporter", Скот је имао проблема током снимања оригинала па су се због тога буџетски трошкови удуплали. Снимање је такође било испуњено техничким проблемима и изазовима укључујући ту и проблем са снимањем култне сцене изласка бића кроз прса члана посаде. Чинило се да су сви ти проблеми били довољно да студио почне разматрати друге режисере, и као резултат тога, пажња „Фоxа“ усмјерена је као релативно новом режисерском имену, Џејмсу Камерону. Чланци из ЛА Тимеса из тог времена откривају да је Камерон укључен у пројекат због „Фоx-овог“ ентузијазма везаног за његов пројекат „Терминатор“. Сам Камерон је рекао да на почетку није разумио зашто би ико пожелио направити наставак „Aliena“ будући да га је сматрао „савршеним филмом“. Међутим сајт "Sideshow"  наводи да је Камерун промијенио почетне контуре сценарија, а када је снимање „Терминатора“ одгођена још више се укључио у пројекат и разраду сценарија. Продукција „Терминатора“ је коначно почела, али када је завршена, Камерон и „Фоx“ су били спремни за „Aliena“. Међутим, прије почетка снимања Камерон је морао да обави један неугодан разговор, разговор са режисером оригиналног филма.

Након што су га заобишли у раду на наставку свог кључног филма, Скот је примио позив од Камеруна у вези са наставком, а у разговору за сајт "Deadline" рекао је да је Камерон био фин, али једноставан.

Објаснио је: „Камерон је рекао ово је тешко, твоја звијер је тако јединствена. Тешко га је поново учинити застрашујућим сада када га гледаоци познају. Па је рекао, идемо више на акцију, на војни приступ.“ Скот је описао тај тренутак као нешто што би се могло подвести под „Добро дошли у Холивуд“. Разговор је био нормалан али када се завршио Скот каже да је био „бијесан“. Осјећао се како је сам рекао као „оштећена роба“ нарочит због ситуације која је настала због катастрофе са „Blade Runner“ од које се покушавао опоравити. Будући да је адаптација Диковог романа „Да ли андроиди сањају електронске овце“ заказала на биоскопским благајнама и од стране критике дочекана на нож Скот је упао у психичку кризу из које је покушао да се извуче како је сам рекао вјежбама, тенисом и потрагом за новим пројектима. Скот је на крају пронашао гомилу нових пројеката међу којима су и хит класици попут „Телме и Луиз“ и „Гладијатора“, а коначну сатисфакцију доживио је када је критика и публика поново сагледала „Blade Runnera“ након чега је филм добио култни статус.

Коначно, британски режисер се вратио свијету „Aliena“ са филмом „Прометеј“ и као продуцент надолазећег „Alien: Romul“. Уз нешто попут срећног краја Скотово мишљење о Камеруну и наставку „Aliena“ с временом је омекшало. О режисеру „Аватара“ у разговору за Deadline рекао је: „Џим и ја често разговарамо. Нисмо баш пријатељи, али разговарамо и он је супер момак.“

Ридли Скот створио је филмску историју када је „Alien“ приказан у биоскопима 1979. године па зато не чуди да га је разбјеснила и повриједила одлука студија да штафетну палицу серијала преда Камерону при чему се нису чак ни консултовали са њим. Упркос Скотовим неслагањем са Камеруном и његовом визијом филма са временом су се ствари промијениле и он се на крају помирио са тим. Ове године публика ће се вратити „Alien“ универзуму са „Alien: Romul“ са Скотом на продуцентској позицији чиме би прича о најстрашнијим предаторима свемира требала бити заокружена.


Пратите нас и путем Вибера

Тагови:
  • 14:10 Кето кухињица

    ''Кето кухињица

  • 14:15 Серија: Авионџије (Р)

    ''Серија: Авионџије (Р)

  • 14:45 Серија: Од јутра до сутра (12+) (Р)

    '''' 'Од јутра до сутра' у режији Михајла Вукобратовића заправо је адаптација аргентиске серије 'Успјешни Пелсови', и прати живот иза и испред камера омиљеног ТВ пара, Срне и Марка.

  • 15:30 Серија: Крваво цвијеће (12+)

    Страсна љубавна прича двоје појединаца.

  • 16:30 Вијести у 16:30

    Преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

  • 16:50 Центар дана

    Волите поподне? Важно вам је да након напорног дана одахнете уз актуелне теме, забаву и савим нове и необичне приче из цијелог свијета? Уживате у програму који окупља интересантне госте и регионалне звијезде?