Шта тачно представља РКС (RCS) и може ли заиста да револуционализује начин на који комуницирамо? Сљедеће године ће бити премашена бројка од милијарду корисника.
Иако РЦС можда није широко познат сервис, реч је о технологији која је постепено добијала на замаху од свог настанка 2007. године. У увијек динамичном пејзажу дигиталне комуникације, Рич Комуникејшн Сервис (РКС) прави пометњу као потенцијални наследник традиционалних СМС и ММС порука.
Развијен од стране групе појединаца, касније усвојен од стране ГСМ Асоцијације (ГСМА), РКС се снажно промовише од стране Гугла и често је називан “замјеном за иМесаџ”. Али шта тачно представља РКС и може ли заиста да револуционализује начин на који комуницирамо?
Револуција РКС сервиса
РКС, што означава Рицх Цоммуницатион Сервицес, осмишљен је како би заменио застареле СМС/ММС протоколе. За разлику од СМС и ММС порука које имају ограничења у погледу броја карактера и величине медија, и раде само путем мреже оператера, РКС пружа флексибилније искуство слања порука, пише Бибом. Уклања ограничења у вези са бројем карактера и подржава висококвалитетне медијске садржаје, омогућавајући корисницима да шаљу различите врсте садржаја без препрека.
Гугл је направио значајан корак у усвајању РКС-а 2019. године када је увео подршку за њега у Андроиду, дајући му име “Чет”. Овај потез је стекао популарност, будући да су и Гоогле и Самсунг интегрисали РЦС у своје респективне платформе за размену порука, Гоогле Мессагес и Самсунг Цхат.
Предности коришћења РКС-а у односу на СМС су бројне и укључују способност слања текстуалних порука високог квалитета, потврде о прочитаној поруци и безмрежно слање медија путем мобилних података или Ви-фи-ја. Гугл чак нуди енд-то-енд енкрипцију за Чет унутар Гугл Месаџес, додајући додатни слој сигурности вашим препискама.
Протокол “Чет”: Друго име за РКС
Иако је “РКС” можда техничко име, Гугл му је дао ново, хуманије име “Протокол Чет”. На много начина, Протокол Чет подсећа на Вацап, али је повезан с вашим оператером. То значи да оператери морају омогућити подршку за РКС како би корисници могли слати текстуалне поруке путем Ви-фи-ја и мобилних података. Првобитно, Гугл је покушавао убиједити произвођаче телефона да интегришу РКС у своје платформе, али како се многи нису сложили, одлучили су да имплементирају РКС у своју сопствену платформу за размјену порука, “Гугл Месаџес”.
РКЦ Гугл месаџес текст мобилни
Важна напомена у вези са Протоколом Чет је да поруке могу бити послате путем мобилних података или Ви-фи-ја само ако и прималац користи Чет. Иначе, порука ће бити послата као СМС. Апликација за размјену порука даје јасан индикатор прије слања, приказујући “РКС порука” у пољу за унос ако прималац користи Андроид уређај са омогућеним РКС-ом. Важно је напоменути да док Гугл енкриптује РКС поруке у оквиру Гугл Месаџес, РКС по дифолту не нуди енкрипцију.
Упркос упорним напорима Гугла, Епл још увијек није потпуно прихватио РКС, што доводи до трајне дебате о “зеленим против плавих облачића“. РКС поруке се приказују у зеленој боји, док се иМесаџес, које подржавају старији СМС протокол, приказују у плавој боји унутар апликације иМесаџ.
Овај континуирани спор о бојама користи Еплу за привлачење корисника Андроид уређаја на ајфон, што доводи до повећања прихода. У регионима попут Азије и Европе, где иОС и иМесаџ нису тако доминантни, платформе попут Ватцапа, Телеграма и Фејсбук Месанџера су преузеле примат.
Амбиција Гугла да прошири усвајање РКС-а је очигледна, са више од 800 милиона корисника РКС-а, бројка која је објављена током Гугл И/О 2021. Према истраживању компаније Јунипер Рисрч, број корисника се очекује да ће премашити 1,1 милијарду до 2024. године, иако ће и даље заостајати за гигантима као што су Вацап и иМесеџ.
Док Гугл жуди за подршком Епла како би заиста РКС погурао даље, Епл још увијек није направио значајан корак у том правцу. Будућност комуникације може зависити о томе да ли ови технолошки дивови могу превазићи своје разлике и ставити РКС у први план глобалне комуникације.
(Бенчмарк)