Иако многе услуге на интернету попут нпр. коришћења друштвених мрежа, видеосервиса и других не плаћамо новцем, оне имају своју цијену. Та цијена се не изражава у еврима или доларима, већ у приступу приватним подацима и приказу огласа базираним на тим подацима.
Компаније све вријеме покушавају балансирати између приказа огласа који ће привући пажњу корисника, али им неће толико нарушити искуство коришћења. То најбоље можемо видјети на примјеру друштвених мрежа попут Фејсбука и Инстаграма - огласи су убачени између класичних објава тако да их се може прескочити брзим скролањем.
Но Мета припрема један новитет који не само да се неће свидјети корисницима Фејсбука и Инстаграма, већ би их могла прилично разбјеснити, а неки би могли чак и напустити ове мреже или их мање користити.
Корисници у Хрватској тако су почели добијати поруке Мете која их обавјештавају да, у оквиру новог закона у регији, корисници сада могу одабрати желе ли приступити верзијама Фејсбука и Инстаграма на којима се неће приказивати огласи. Такво искуство, наравно, није бесплатно и ако желите да вам се огласи не приказују на овим мрежама, морате мјесечно платити 7,99 евра.
За оне који Закербергу не желе плаћати новац, огласи ће се и даље приказивати, а корисници у поставкама огласа могу одабрати желе ли да им се приказују персонализовани огласи базирани на њиховој активности или желе мању персонализацију огласа. Како стоји у тој обавјештењу Мете, у том случају корисницима ће се приказивати огласи за брендове и производе који су мање повезани с њиховим активностима и Мета ће користити мање њихових података за огласе, но зато постоји могућност да им се приказују - паузе за огласе.
Након што су се годинама навикли на огласе који се приказују унутар фида и нису толико наметљиви, нови облик огласа шокираће кориснике. Наиме, када се оглас појави, неће се моћи скроловати према доле, односно он ће се појавити на екрану на одређено вријеме (поред њега ће се појавити и сат који показује колико ће трајати та пауза за огласе) и тек након тога ће корисници моћи наставити са сурфовањем. Укратко - оглас се не може избјећи и не можете наставити са скроловањем док не буде готов, преноси зимо.
Дакле, ако не желите плаћати Мети или користити потпуно персонализоване огласе, значајно ће се погоршати искуство кориштења Фејсбука и Инстаграма. Ријеч је о сличном искуству као и на Јутјубу гдје се, прије и унутар видеа приказују огласи које не можете одмах прескочити, већ тек након одређеног времена. И на Јутјубу можете избјећи приказивање таквих огласа на сличан начин - плаћањем претплате.
Иначе, како су објавили на Тхе Вергеу, Мета је на неким тржиштима с тестирањем такве паузе за огласе на Инстаграму почела још прошле године те су тада огласи приказивали на фиду Инстаграма, али и Рилса.