Renault svijetu daje više boje

  • 16.04.2021. 09:01

Iako je ponuda boja za automobile svakim danom sve bogatija, takozvane "neutralne boje" poput bijele, crne i sive itekako prednjače među novim kupcima. U tom svjetlu Renault unosi najviše boja na evropske ulice.

Bijela, crna, siva. Zaključak je jasan: posljednjih 10 godina automobilskom industrijom dominiraju monotone, jednolične boje. Prema izvještaju kompanije Axalta, vodećeg dobavljača boja za automobilsku industriju, njima je obojeno gotovo 70% prodatih modela u svijetu. Ako pogledamo malo bliže, najpopularnija boja je i dalje bijela (38% ukupno prodatih novih vozila u svijetu), a slijede je crna (19%) i siva (15%).

François Farion, direktor Renault direkcije za dizajn boja i ukrasnih elemenata smatra da "Renault unosi vedrinu izuzetno bogatom ponudom boja. I to nam očito uspjeva jer prodajemo 10% više automobila u boji od ostatka industrije”.

Renault i boje: dugogodišnja romansa

Po završetku drugog svjetskog rata automobilska industrija u Evropi je nastavila sa proizvodnjom vozila neutralnih boja. Ali Renault je odlučio da pokrene revoluciju kojom će stati na kraj toj monotoniji. Sve je počelo 1950. posjetom glavnog direktora General Motorsa. Nakon što ga je dočekao Pierre Lefaucheux, vodeći čovek Renaulta u to doba, bez oklijevanja je primjetio da su Renaultovi modeli pomalo sumorni. Treba napomenuti da je SAD prvi osvajao kupce automobilima živih boja: od zelene u boji jabuke do roze, boje su jednostavno tekle ulicama.

Istovremeno je Paule Marot, talentovana i dokazana dizajnerka tekstila, pisala Pierreu Lefaucheuxu kako bi mu predložila da osvježi paletu Renaultovih boja i tako je prilagodi željama tadašnjih kupaca. To je, itekako, bio okidač za buduću saradnju Paule Marot i Renaulta koja je započela 1953. godine. S obzirom na ugled koji je stekla u svijetu tekstila i zidnih tapeta, itekako se dobro snašla u novoj ulozi savjetnice za automobilske boje.

"Upravo je ona zaslužna za raznolikost Renaultove palete boja koje su proslavile model Dauphine. Naime, u svoje vrijeme je ovaj model bio dostupan u čak 30 pastelnih boja, što je bio presedan u segmentu", rekao je François Farion. Paule Marot je zaslužna i za osnivanje Renault direkcije za dizajn boja i ukrasnih elemenata.

Stoga, u godinama vladavine neutralnih boja, Renault se odlučio da se istakne nešto šarenijom ponudom u odnosu na ostale proizvođače.

Na primjer, svi se sjećaju prve generacije Renaulta Twingo. Njime je Renault razbio trend monotonih boja. Kad je prvi Twingo stigao u koncesije u martu 1993. godine, bio je dostupan u četiri boje: ultramarin plava, koralno crvena, korijander zelena i indijsko žuta. "Žaba", kako su ga nazivali, je obilježio svoje vrijeme. François Farion tvrdi da taj model nikada nije bio ponuđen u bijeloj boji.

S druge strane, Renault Captur dobar dio svog uspjeha duguje bogatim opcijama za personalizaciju, zbog toga ne čudi činjenica da 80% njegove prodaje čine upravo dvobojne verzije. Trenutno je dostupan u 90 opcija za personalizaciju spoljašnjeg izgleda, što je prava prednost za vozače koji na taj način žele da izraze svoju posebnost. S dobrim razlogom, ako je vjerovati Françoisu Farionu: "Boja je obično drugo pitanje koje vam neko postavi kada kupite automobil. Prvo je: koji je model, a drugo: koje je boje?”.

Vjeran svojoj filozofiji, Renault se više nego ikada posvetio bojama svojih aktuelnih modela. Riječima Françoisa Fariona: "Renault oduvijek traga za bojama koje su nam potrebne u životu”. Farion dodaje i kako je jedan od ciljeva marke "da vrati živahnost i vedrinu na ulice”.

Ali, smatra da će se boje uskoro promijeniti: "U budućnosti ćemo poraditi i na drugim elementima koji prevazilaze osnovnu boju karoserije. Nastojaćemo da je učinimo suptilnijom i sofisticiranijom”. Kako? Igrajući se bojama, teksturama i nijansama dobijenim uz pomoć tehnologije koja, baš kao moda i trendovi, neprestano evoluira.

Тагови:
  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

  • 19:40 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:42 Спорт

    Преглед најважнијих дневних спортских дешавања и информација из земље, региона и свијета.

  • 19:49 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:50 Временска прогноза

    Преглед временских и биометеоролошких прилика у земљи и региону.