Ломе се коља око тога ко је бољи за управљачем, мушкарци или жене. Гледају ли се параметри сигурности, жене су у предности. Гледа ли се субјективни дојам, ријетки су возачи који ће признати да возачице управљају возилом сигурније од њих.
Питати умјетну интелигенцију, односно ChatGPT, ко боље вози на хрватским цестама, није знанствена метода, али одговор је био бирократски хладан, али поприлично индикативан.
Статистички подаци закључно са 2023. о броју саобраћајних несрећа по сполу кажу да мушкарци узрокују значајно више него жене.
Према подацима МУП-а, мушкарци су одговорни за око 70-80% саобраћајних несрећа са смртним исходом. И у алкохолисаном стању за воланом чешће се налазе мушкарци.
Мушкарци у просјеку возе више километара, што повећава шансу за несрећу. Такође су чешће возачи професионалних и службених возила, што треба узети у обзир код поређења.
Статистике показују да су мушкарци склонији прекорачењу брзине, претицању и вожњи под утицајем алкохола. Жене су опћенито опрезније и дефензивније у вожњи.
Ако гледамо по броју несрећа и ризичном понашању, жене у Хрватској возе сигурније од мушкараца.
Ако се пита ко "вози боље" у смислу техничке вјештине, то је субјективно и веома зависи о појединцу – али статистике иду у прилог женама кад је ријеч о сигурности, наводи Ревија ХАК.