Изазовно је вријеме за аутомобилску индустрију. Куповина новог аутомобила је сада највећа инвестиција послије куповине некретнине, изјавио је за РТС Петар Величковић са сајта Половни аутомобили.
Истиче да постоји велика понуда "половњака" на тржишту, али савјетује да се не залијећемо приликом куповине, већ да се добро информишемо.
Европска аутомобилска индустрија запада у све дубљу кризу - фабрике се гасе и све мање модела ће изаћи на тржиште.
Петар Величковић, гостујући у Јутарњем програму РТС-а, рекао је да је дошло до скока цијена нових аутомобила, те да су порасли трошкови њихове куповине, јер су у појединим државама укинуте субвенције, порасле су и каматне стопе, што утиче на тржиште.
"Сљедеће године може да се очекује увођење стандарда евро седам, што ће се највише односити на лака комерцијална возила, која ће морати да се прилагођавају више у односу на путничке аутомобиле, па ће довести до додатног поскупљења", објашњава Величковић.
Стабилне цијене половњака
Према његовим ријечима, засад нема информација да је дошло до поскупљења половних аутомобила у Европи.
"Цијене половних аутомобила су тренутно стабилне, али је тешко рећи шта ће се дешавати наредних мјесеци. Изазовно је вријеме за аутомобилску индустрију. Куповина новог аутомобила је сада највећа инвестиција послије куповине некретнине", каже Величковић.
Напомиње да није нереалан сценарио да половни аутомобили поскупе, али да треба пратити тржиште.
Величковић истиче да су просјечне цијене половних аутомобила, групе до 20 године, у благом порасту, али да је током љетних мјесеци уочен и одређени пад који је кратко трајао.
"Нема правила, вјероватно је било до сезоне, када су људи на годишњим одморима. Сада опет имамо већу понуду на плацевима. Ако гледамо продајне резултате половних аутомобила у Србији, имамо и благи пораст у односу на исти период прошле године", наводи Величковић.
Потребно је распитати се
Величковић указује да је сајту Половни аутомобили тренутно оглашено 67.000 половњака што је, сматра, задовољавајућа понуда.
"Тренд раста цијена се ипак успорио. Није реално да се цијене тржишта стабилизују, тако што ће одмах да падну за око 20 одсто. Тешко је предвидјети да ли ће доћи до стабилизација цијена у Европи“, каже Величковић.
Величковић наводи да је Србија једина земља у региону која увози аутомобиле који су старији од 20 година, о чему би требало да се разговара, посебно о питању безбједности тих возила.
"Лично мислим да понуде аутомобила има, али треба уложити вријеме да се добро распитамо, информишемо и да се не залијећемо. Не вјерујем да ће бити јефтинији у већој мјери, прије ће доћи до стабилизације. Цијене половњака расту близу двије године", закључује Петар Величковић са сајта Половни аутомобили.