Добро погледајте

Ствари на половном аутомобилу које откривају да је прешао много километара

  • Извор: Телеграф
  • 16.09.2024. 14:42

Кад купујете половни аутомобил, ваља отворити четворо очи и слушати савјете искусних. Најбоље је да не купујете "болеснике" односно аутомобиле који су прегажени у градској вожњи, крени-стани, те који су прешли стотине хиљада километара. Ипак, ако нисте аутомеханичар и немате једног у фамилији, ваља знати како провјерити да ли је ваш потенцијални аутомобил заправо проблематичан иако је наоко лијеп, нашминкан и са мањом километражом. А ту су битне 3 ствари на половном аутомобилу које откривају да је прешао много.

У суштини, аутомобил увијек треба разгледати по дану! Битно је погледати шасију, (тзв. ВИН), гдје треба обратити пажњу на шире подручје око броја – можда је читав комад лима са бројем исјечен и заварен нови или је на неки други начин фалсификован.

Провјеру можете да обавите у полицији (има случајева да су возила одузимана и по годину или двије дана након што су прошла провјеру у полицији) или у Центру за моторна возила (ЦМЗ) Ауто–мото савеза Србије.

Постоји и стара, али непоуздана провјера магнетом – ако се магнет не лијепи за неку површину, можете посумњати да се испод лака налази гит.

У знак да је возило претрпјело тежак удес спадају неједнаки зазори између каросерије и врата, поклопца мотора и пртљажника, као и варови на неуобичајеним мјестима. Нарочито пажњу обратите на под гепека, јер је у том дијелу најтеже сакрити трагове тежег ударца у задњи дио.

Почеле контроле: Дуге цијеви на њемачким границама!

Почеле контроле: Дуге цијеви на њемачким границама!

Ипак 3 ствари посебно откривају да је ауто прешао много чак и када вас заварају километражом.

А те три ствари су - истрошеност управљача, ножних команди и ручице мјењача. Све то говори да је аутомобил прешао много. Ипак, данас је све то могуће брзо и јефтино средити, што важи и за сједишта – уколико су пропала, лако се слијепе посебном пјеном или се убацују нови сунђери или опруге, а затим се пресвуку и дјелују као нова. Пресвлаче се и врата, „небо“ и остали тапацирани дијелови. Офуцани сигурносни појаси се такође лако и јефтино мијењају.

Због тога има разлога за сумњу и уколико неки дијелови ентеријера дјелују сувише очувано. Понекад се чак убацују сједишта из хаварисаних али новијих и очуванијих возила. Зато се увијек добро посавјетујте са својим аутомеханичарем, али у четири ока. Ниједан продавац не воли да га разоткрију!

(Телеграф.рс)

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: