Када купујете аутомобил, један од главних фактора који утичу на одлуку је дуготрајност, у чему важну улогу игра врста мјењача.
Мануелни или аутоматски мјењач? Одговор возача који користе аутоматик у правилу је идентичан: ко га једном проба, на ручни се више не враћа. То је чињеница коју ријетко који возач може да оспори, посебно ако се ради о премиум моделима.
Аутомобили са мануелним мјењачем дуго су били преферирани избор у Европи. Они су дизајнирани тако да трају цијели животни вијек возила, који код већине актуелних модела лако прелазе бар 300.000 километара.
Удаљености које укључују стотине хиљада, па чак и милионе промјена брзина, зависе од тога да ли су изведене на отвореном путу или у граду. Искусан возач који правилно рукује мјењачем може значајно да продужи вијек трајања мјењача. С друге стране, неправилно коришћење мјењача може довести до пријевременог трошења компоненти.
Ипак, мануелно мијењање брзина више није популарно. Смањује се и број модела који могу да се наруче са мануелним мјењачем, а тренду погодује све већа електрификација погона. Ако гледамо по сегментима, луксузна возила су већ сада 100% аутоматици, а слично је и међу СУВ и теренским возилима.
Уопштено, модерни аутоматски мјењачи дизајнирани су да буду врло издржљиви, али њихова механичка сложеност може их учинити склонијима кваровима ако се правилно не одржавају. С друге стране, аутомобили са мануелним мјењачем обично су издржљивији због своје механичке једноставности.
Међутим, то не значи да су аутоматски аутомобили мање поуздани. Модерни аутоматски мјењачи значајно су побољшани у смислу издржљивости и поузданости, преноси Аутоклуб.
Који год избор преферирали, кључ дуготрајности је правилно коришћење и одржавање. Аутоматски мјењачи захтијевају специјализовано одржавање које не обављају сви механичари, попут измјене уља и других провјера. С друге стране, мануелни мјењачи такође захтијевају одржавање, али оно је обично јефтиније и рјеђе.