Ралф Брендштатер, директор Фолксвагена у Кини, објаснио је значајне разлике у преференцијама купаца аутомобила између Европе и Кине.
Док европски купци дају предност тактилним контролама, трајности, квалитету возила и динамици вожње, ситуација у Кини је потпуно другачија. Тамошњи купци цијене возила са вјештачком интелигенцијом, повезаним системима, беспрекорним гласовним управљањем и паметним кокпитима.
Иако је Брендштатер упоређивао купце електричних возила на оба тржишта, једна константа остаје - велики екрани су замијенили традиционалне тастере и точкиће за управљање функцијама возила.
Међутим, Фолксваген сада најављује повратак функцијских тастера за основне функције, попут клима-уређаја, што сугерише промјену стратегије.
Просјечна старост купаца аутомобила у Европи износи 56 година, док су у Кини купци знатно млађи, са просјеком од око 35 година када је ријеч о купцима електричних возила. Ова разлика у старости умногоме утиче на њихов однос према технологији и очекивања од возила.
Брендштатер је у тексту објављеном на Линкедину истакао: "Кина предводи глобалну трансформацију у е-мобилности, посебно у хемији батерија, интеграцији склопова система активне сигурности и урбаној инфраструктури за електрична возила. Уједињени технолошки екосистем кинеског тржишта не може се упоредити ни са једним другим".
Ипак, он је нагласио да оно што функционише у градовима попут Шангаја, гдје су просјечне брзине испод 30 км/х, не може се аутоматски пренијети на, рецимо, њемачки ауто-пут, гдје системи потпомогнуте вожње морају да раде и при максималним брзинама.
"То је уједно и један од разлога зашто многи кинески произвођачи оригиналне опреме не нуде неке од својих технологија у Европи", закључио је Брендштатер, а преноси "б92".
Овај увид наглашава изазове са којима се глобални произвођачи аутомобила суочавају у прилагођавању својих возила различитим тржиштима и преференцијама потрошача. Да ли мислите да ће повратак физичких дугмића у Фолсваген возилима за Европу бити добро прихваћен?