Ако купујете половњак, обавезно договорите преглед ујутру и тражите да мотор није био претходно паљен.
Замолите продавца да га упали, а ви станите иза издувне цијеви...
Кад доносите урин на контролу, кажу вам „први млаз”. Слична је логика и код куповине рабљеног аутомобила. Исправан мотор лагано пали и потом испушта једва видљиве издувне гасове, те сваки интензиван дим указује на већу неправилност у његовом раду.
Код старијег и истрошеног аутомобила то се посебно уочава при првом јутарњем паљењу и то је важно да провјерите ако купујете полован аутомобил. Договорите преглед ујутру и тражите да мотор није био претходно паљен.
Кад дођете на мјесто продаје, затражите да се дигне хауба, те потом провјерите ниво моторног уља (по томе се може оцјенити стање одржавања мотора, али и да вам продавац одмах не приговара да провјеравате да ли је мотор хладан). Потом, додиривањем издувне гране и главе мотора, провјерите да ли је мотор потпуно хладан. Ако није, тада ова контрола више нема смисла, продавац није поступио по договору и одустаните од даљих преговора. Ако је мотор потпуно хладан, замолите продавца да га упали, а ви станите иза ауспуха.
Ако аутомобил испушта ‘димне сигнале’, треба хитно на сервис, јер по правилу је то знак да мотор треба темељну поправку. То је знак да је мотор прешао пуно километара и да је боље одустати од куповине. Плавичасти дим посљедица је изгарања уља у цилиндрима, због истрошених клипних прстенова.
Чађав дим указује на лоше сагоријевање, које најчешће настаје због неподешеног или истрошеног система за убризгавање, те опште дотрајалости мотора. Код дизелаша узрок је често у пумпи (Бош) високог притиска. Ако купујете полован ауто, посебно турбодизелаша, не насједајте на увјеравање да је црни дим код додавања гаса ‘ситница’ која се лако рјешава подешавањем.