Црна листа

Ових пет аутомобила избегавајте због честих кварова

  • Извор: Телеграф
  • 15.04.2025. 14:01

Јефтине, а камоли скупе поправке аутомобилиа су ноћна мора власника возила.

Механичари и познаваоци зато препоручују да избјегавата моделе који су чешће по сервисима него на улици. Пет аутомобила које стручњаци називају "најгорима" – скупи кварови, компликоване поправке и много главобоље.

Друштвене мреже су постале право мјесто за аутомобилске исповијести, посебно када је ријеч о лошим искуствима власника и механичара. Док су многи клипови пуни субјективних утисака, један се посебно издвојио – јер се не ослања на мишљења, већ на конкретне податке из радионице.

Механичар из реномираног сервиса Ројалти Ауто Сервис у Џорџији, подијелио је на ТикТоку листу пет аутомобила који, према његовом искуству и сервисним евиденцијама, возаче највише коштајукада дође до квара.

Просјечни рачуни се крећу између 920 и 1.380 евра, а у озбиљнијим случајевима – и далеко више. Ево које је моделе уврстио у своју неславну листу:

5. Фолксваген: Наизглед поуздани, али често пропуштају уље

Фолксваген се нашао на петом мјесту, и то не без разлога. Најчешће тегобе укључују цурење уља и проблеме с електроником, посебно код модела са ТСИ моторима и турбопуњачима. Модел Таос се посебно истакао по учесталости кварова – од ситних пропуштања па до озбиљних механичких отказа.

Поправке у Хрватској често коштају између 800 и 1.300 евра, у зависности од модела.

4. БМВ: Луксуз који се (скупо) плаћа

За све оне који воле динамику вожње и препознатљив "емачки инжењеринг, БМВ је често први избор. Међутим, како показује пракса, високе перформансе прате и високи трошкови. Проблеми са цурењем уља нису ријеткост, а поправке често премашују 1.500 евра – док замјена мјењача, поправљање вјешања или рјешавање електронских грешака може да се попне и до 3.000 евра.

3. Рам камионети: Амерички гигант са огромним трошковима

Иако ријетки на хрватским путевима, они који се одлуче на увоз Рам камионета (модели 1.500 и 3.500) често се суоче са изазовима – како логистичким, тако и финансијским. Недостатак резервних дијелова и сервиса доводи до тога да се кварови санирају по цијенама које достижу од 5.000 до чак 15.000 евра. И све то уз чекања и додатне компликације око увоза компоненти.

2. Ланд Ровер: Симбол луксуза, али и сервисне ноћне море

„Не знам ни одакле да почнем“, рекао је мајстор када је дошао до Ланд Ровера. Ова британска марка, иако синоним за луксуз и престиж, позната је међу механичарима по сложеним кваровима и скупим дијеловима. Модели као што су Дискавери и Ренџ Ровер неријетко захтијевају интервенције које се крећу од 1.500 до 5.000 евра, док озбиљнији кварови – попут проблема са ваздушним вјешањем – могу премашити и 10.000 евра.

1. Јагуар: Најскупљи међу скупима

На врху ове не баш ласкаве листе налази се Јагуар. Као сестринска марка Ланд Ровера, дијели многе техничке карактеристике – и исте проблеме. Најчешће се кваре мотори, електроника и системи за подмазивање, а просјечна цијена једног озбиљнијег сервиса креће се од 1.500 до 4.000 евра. Када страда ЕЦУ, мијењач или мотор, цијена зна да пређе и 10.000 евра.

Многи власници, након више скупих интервенција, одлучују да се опросте од ових возила и окрену поузданијим брендовима – као што су Субару, Мазда или Тојота, који су познати по дуготрајности и разумним трошковима одржавања.

Ако вам је луксуз важнији од практичности, ови аутомобили су можда за вас. Међутим, ако не желите да вам свака посјета сервису донесе стрес – и ударац по џепу – можда би требало да прескочите ове марке, преноси Телеграф.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови:
  • 11:55 Вијести

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

  • 12:00 Аутошоп магазин (Р)

    '' ' Аутошоп магазин (Р)

  • 12:30 Емисија: Народ прича (Р)

    ''' Емисија: Народ прича (Р)

  • 12:55 Емисија: Досије (Р)

    '' Емисија: Досије (Р)

  • 13:55 Вијести

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

  • 14:00 Кето кухињица

    ''Кето кухињица