BMW је, у новој фабрици у мађарском граду Дебрецину, покренуо производну линију на којој су склопљени први пробни примјерци нове генерације електричних аутомобила које би, према ранијим најавама, требало да одликује радикалан заокрет у дизајну и напредни батеријски погони.
Прва серија возила, представника нове линије електричних модела са ознаком X, склопљена је ових дана и намијењена је тестирањима. Ријеч је о аутомобилу заснованом на новој Neue Klasse платформи, које одликује брзо пуњење батерија и велика аутономија кретања.
Производња "нулте" серије почетак је завршних припрема за серијску производњу новог СУВ модела, која би требало да почне крајем 2025. године.
Шеф производње и члан Управног одбора BMW групе, родом Крушевљанин, Милан Недељковић истиче да је пробна производња првих тест возила у Дебрецену "важна прекретница у пуштању у рад нове фабрике".
То значи да, осим што се возила "приближавају серијској зрелости", истовремено се тестирају сви логистички и производни процеси, како би у предстојећем периоду били потпуно оптимизовани, прилагођени стварним условима и спремни за несметан почетак серијске производње.
На првој званичној фотографији, један од првих склопљених примјерака приказан је "камуфлиран", како најупечатљивији детаљи дизајна (најприје, предња маска са чувеним "бубрезима") не би били уочљиви. Ипак, велика је вјероватноћа да је ријеч о СУВ моделу, по конструкцији и изгледу сличном концепту BMW Vision Neue Klasse X, приказаном у марту.
Тај концепт је најавио дизајнерско "враћање" на доста уже "бубреге" него на актуелним моделима. Аутомобил задржава димензије сличних СУВ-ова средње класе, па је његово мјесто у гами баварске марке и виђено као замјена за актуелни iX3.
Његов погонски систем би, према најавама, требало да буде и до 25 односно ефикаснији у односу на постојеће електричне моделе БМW исте или сличне класе. Најављени домет и брзина пуњења батерија требало би да буду и до 30 процената већи.
Архитектура погонског система заснована је на 800-волтној технологији, а батерије ће моћи да се за само 10 минута допуне довољно за додатних 300 километара вожње.
Од технолошких иновација које нови електрични BMW доноси истиче се новоразвијени систем управљања који користи 10 пута снажнији рачунар, а најављују се и додаци као што је двосмјерно пуњење, односно функције као што су "Vehicle to Home", "Vehicle to Grid“ и "Vehicle to Load“, пише smartlife.mondo.rs.