Мерцедес је постао први произвођач који је продао возило са способностима аутономне вожње трећег нивоа на америчком тржишту, чиме је надмашио Теслу, која својим возилима још увијек нуди функционалност другог нивоа.
Ова технологија, названа Драјв Пилот, омогућава возачима да скрену поглед са пута и склоне руке са волана у одређеним условима.
Иако Илон Маск већ годинама промовише функције потпуне самосталне вожње (FSD Тесле, њихова најновија верзија и даље захтјева од возача да буду пажљиви и држе руке на волану. За разлику од тога, Мерцедесов Дриве Пилот дозвољава вожњу без активног надзора возача при брзинама до 64 km/h и то само на одређеним аутопутевима у Калифорнији и Невади, гдје је технологија добила одобрење локалних органа.
Мерцедес је своју технологију увео у Њемачкој у мају 2022, а од децембра прошле године доступна је и у САД. До сада је у Калифорнији продато 65 оваквих возила, а према извјештају DMV-а, једно возило је већ испоручено становнику Калифорније. Узимајући у обзир неколико инцидената повезаних са Теслиним FSD-ом, чини се да је Мерцедесова опција сигурнија, будући да је употреба Драјв Пилота дозвољена само под строгим условима.
Драјв Пилот Мерцедес понудио је по цијени од 2.500 долара годишње за EQS седане и S-класу, што је знатно више у односу на трогодишњу чланарину од 5.300 долара понуђену у Европи. Иако се очекује да ће се технологија проширити на друге државе, искуство с Теслом показује да имплементација аутономне вожње није једноставна.
Мерцедес такође тестира употребу тиркизних свјетала на задњим свјетлима, фаровима и ретровизорима као сигнал да је возило у аутономном режиму вожње, што указује на припрему за прелаз на ниво 4 аутономне вожње. Овај ниво омогућава систему да самостално управља неочекиваним ситуацијама на путу, што представља знатно већи изазов.
Иако су технологије аутономне вожње четвртог нивоа већ присутне у САД путем флотних возила компанија попут Waymo и GM Cruise, ова технологија још увијек није доступна индивидуалним власницима возила.
Потенцијални одговор Тесле на ове новитете остаје кључно питање у индустрији, с обзиром на сталне иновације и побољшања у сектору аутономне вожње.