Gubitnička igra

Mercedes ne prati Teslu

  • Извор: Б92
  • 28.08.2023. 22:35

Zašto je cjenovna stabilnost ključna za Mercedes i kako je kompanija došla do odluke da usvoji NACS standard?

Pokušaj odabira pravog trenutka za kupovinu elektromobila sve više liči na pokušaj tempiranja tržišta.

Dakle, radi se o gubitničkoj igri u startu.

Tesla je započeo vladajući trend, mijenjajući cijene Modela 3 i Y na osnovu hira i kaprica. U posljednje vrijeme, elektrifikovana divizija Forda prati taj primjer, a cijene F-150 Lightninga i Mustanga Mach-E rastu i padaju kako bi se uskladile s krivom potražnje za koju se pokazalo da je u najboljem slučaju promenljiva.

Ne očekujte da će Mercedes-Benz biti sljedeći igrač u u ovoj maloprodajno-cjenovnoj igri.

"Uvijek gledate stvari s operativne tačke gledišta, posmatrate potražnju i ponudu, bez obzira o kojem tržištu se radi. Međutim, drastični potezi za robnu marku kao što je Mercedes, obično nisu pravi put ka napretku", rekao je Ola Kelenijus, izvršni direktor Mercedes-Benza.

Štutgartski proizvođač je u misiji elektrifikovanja kompletnog portfolija, agresivno lansirajući nove automobile kao što su čisto električni EQE i EQS, dok će tradicionalniji, poput nove E-Klase, biti dostupni samo kao hibridi. Sve je to dio plana Ambition 2039.

"Za nas, rekao je Kelenijus, destinacija je jasna mobilnost mora da ide na nultu emisiju. Nema ako i ali".

Međutim, trenutno stanje u globalnoj ekonomiji baš i ne olakšava taj pomak. Kelenijus kaže da je inflacija u velikim svjetskim ekonomijama, praćena povećanjem kamatnih stopa, stvorila situaciju "u kojoj možete doživjeti makroekonomsko zahlađenje".

Ekonomija koja se "hladi" nije idealna za pokretanje korporativnog "reseta", poput onog kroz koji sada prolazi Mercedes-Benz, što je promjena koja dolazi sa značajnim troškovima.

"Mi ulažemo milijarde, desetine milijardi u ovo, očigledno ne samo u elektrifikaciju, već u sve ostalo što se dešava u automobilskoj industriji", rekao je Kelenijus.

Lansiranje novih proizvoda u rastućim ekonomijama bi pomoglo da se vrati dio tih investicija, ali to u posljednje vrijeme predstavlja izvestan izazov. Kina je trebalo da odigra ključnu ulogu.

"Mnogi posmatrači, ekonomski analitičari, profesori itd. Mislili su da će kinesko tržište odmah ponovo skočiti nakon Kovida", rekao je Kelenijus.

Za Mercedes-Benz, kaže generalni direktor ove kompanije, stabilnost cena je ključna.

"Pobrinuti se da ove prelijepe mašine koje pravimo budu dugovečne, da zadrže visoku vrednost i tako dalje, za nas je najveći prioritet".

Cjenovna stabilnost zahteva fleksibilnost na drugim poljima. Sposobnost Mercedes-Benza da zadovolji potražnju, prelazeći s elektromobila na modele s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem na istim proizvodnim linijama, od ključnog je značaja.

Dakle, Mercedes neće slediti Tesline stope u modifikovanju maloprodajnih cijena na osnovu potražnje tržišta. To, međutim, ne uključuje jednu drugu stvar koju je takođe pokrenuo teksaški proizvođač: NACS. Mercedes je u julu najavio da će usvojiti standard koji je Tesla iznio u SAD, udaljavajući se od trenutnog CCS globalnog standarda.

Neki se plaše da će prebacivanje na drugi sistem stvoriti kratkoročnu konfuziju na tržištu kod kupaca koji sigurno neće željeti da ostanu s pogrešnim kablom u rukama. Kelenijus je, međutim, uvjeren da to neće biti problem.

"Ne verujem", rekao je Kelenijus, jer ćemo se pobrinuti za naše mušterije u svim situacijama".

Ta odluka, da se Mercedes stavi na stranu Tesle, nije donijeta olako: "Rekli smo, kao kompanija, šta mislimo da je najverovatniji scenario u smislu koji će priključak biti dominantan u Severnoj Americi? Pažljivo uradivši analize, došli smo do presude da će srednjoročno i dugoročno rešenje pre biti NACS nego CCS", rekao je Kelenijus.

On je nastavio da će, barem kratkoročno, postojati "koegzistencija" između CCS-a i NACS-a na sjevernoameričkom tržištu, a kao deo toga, Mercedes-Benz se obavezao da će podržati i jedan i drugi sistem u svojoj predstojećoj, premijum orijentisanoj mreži punionica. Svaki punjač će imati dva kabla, tako da adapteri nisu potrebni – za sada, u svakom slučaju.

"Vjerujemo da je ovo potez koji zapravo otklanja sumnju i stvara sigurnost za kupce. Zato smo to uradili", rekao je Kelenijus.

Пратите нас и путем Вибера

  • 21:25 Серија: Од јутра до сутра (12+)

    '''' 'Од јутра до сутра' у режији Михајла Вукобратовића заправо је адаптација аргентиске серије 'Успјешни Пелсови', и прати живот иза и испред камера омиљеног ТВ пара, Срне и Марка.

  • 22:10 Серија: Авионџије

    'Серија: Авионџије

  • 22:40 Вечерње вијести

    Преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

  • 22:55 Серија: Мућке (12+)

    ''Серија: Мућке (12+)

  • 23:20 Серија: Ред рок (16+)

    ''Серија: Ред рок (16+)

  • 00:05 Ноћни програм

    Ноћни програм