Ne opterećujete ih

Mali benzinski motori su dobri, ali imaju svoja ograničenja

  • Извор: Агенције
  • 29.12.2021. 15:24

Mali (uglavnom) trocilindrični motori s direktnim ubrizgavanjem goriva na papiru su odlična ideja – razvijaju visoku snagu (nije rijetkost da 1,0-litreni motor ide i do 130 KS), a pritom im je potrošnja goriva relativno umjerena.

Ali, takvi motori imaju i svoja ograničenja. Njihov obim je najveće ograničenje. 

Saradnik za tehničku podršku u Službi tehničke pomoći HAK-a Marina Moravu pitali su koliko često se javljaju problemi s malim benzinskim motorima.

"Na našem tržištu dominiraju dizelaši, novi i oni polovni, koje smo kupili u drugim zemljama EU pa takvi problemi nisu česti. Mali benzinski motori imaju svoja ograničenja i naši čitaoci moraju shvatiti da automobili u koje su ugrađeni ti motori nisu vučna vozila. Kuka se može ugraditi za izuzetno male terete za vuču na ravnom terenu, a nažalost dogodi se da se zakvače manje kamp prikolice za takva vozila i krene se na duže proputovanje. Uzbrdice mogu biti opasne za takve motore.Dogodi se slučaj da imamo veliki automobil, težak više od tonu i pol s motorom s tri cilindra pa mu još dodamo i kuku s prikolicom. Motor je već na granici dimenzioniranja za tako veliko vozilo, a dodavanje prikolice nerijetko ga pogura iznad granice. Šta se onda događa? Vozač osjeti da motor ima snage, ali nažalost ta snaga se odvija na granici izdržljivosti materijala u motoru i to najčešće povlači nekakve prelome na klipnom mehanizmu", kaže on, prenosi HAK.

Prednost ovog  tipa motora je koristiti ih za gradska vozila i za vozače koji godišnje rade relativno mali broj kilometara. Potrošnja je nešto niža, a porezna politika vam je naklonjena, što nam je već poznato.

Nažalost, mehanički popravci kod manjih motora ovog tipa nisu fabričkizamišljeni i kod  mehaničkih neispravnosti na klipnom mehanizmu potrebno je zamijeniti cijeli motor slično kao i s bijelom tehnikom.

Ne pretjerujte s malim motorima i ne opterećujte ih prije nego što se zagriju. S opterećenjima budite dodatno oprezni, a posebno pripazite na prikolice.

Тагови:
  • 16:30 Вијести у 16:30

    Преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

  • 16:50 Центар дана

    Волите поподне? Важно вам је да након напорног дана одахнете уз актуелне теме, забаву и савим нове и необичне приче из цијелог свијета? Уживате у програму који окупља интересантне госте и регионалне звијезде?

  • 18:20 Енерго клуб

    Гдје на једном мјесту добити информације из енергетике, како глобалне, а тако и домаће? Наш нови формат ‘Енерго клуб’ пружиће вам релевантне актуелности из области производње електричне енергије.

  • 18:45 Бар ТВ

    'Ова екипа око шанка уљепшаће сваки радни дан – 'Бар ТВ' ексклузивно на АТВ-у. Сјајна тројка Филипс, Југослав и Сладан покренуће све могуће теме – од игле до локомотиве. Придружиће им се у тој 'борби' мисли и ставова колеге и другари. За њиховим шанком у ТВ бифеу ништа неће остати недоречено. И ничега неће бити превише, осим смијеха.

  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.