Ако квачило или ламела трају мање од 80.000 км, анализирајте сопствену вожњу. Да ли изненада и често почињете са шкрипом гума? Да ли се играте са квачилом док чекате на семафору?
Умјерена вожња без наглих покретања и "спортских" мијењање брзина значајно ће продужити вијек квачила. Добро квачило за возача може да траје колико и ауто, али га безобзирна вожња може уништити у само једној вожњи. Ако квачило возача траје осамдесет или сто хиљада километара, обично је иза тога добар возач. Важи и обрнуто, јер је издржљивост квачила главни показатељ квалитета возача. Због тога произвођач аутомобила не даје гаранцију против хабања.
Ако квачило у вашем аутомобилу траје мање од 80.000 км, било би добро да анализирате сопствену вожњу. Да ли често почињете са шкрипом гума? Да ли се играте са квачилом док чекате на семафору? Да ли је нормално да без кочења прелазите из рикверца убаците у прву брзину и кренете? Ако је ваш стил вожње наведен, открили сте узрок ниске издржљивости квачила вашег аутомобила.
Превремено истрошено квачило указује на то да су и мотор и цијели механизам преноса били изложени повећаном оптерећењу и хабању. Важно је нагласити да се аутомобил може више 'истрошити' за само једну неразумну вожњу него за годину дана нормалне вожње.
Квачило омогућава да се успостави и прекине пренос снаге са мотора на погонске точкове. То је неопходно при стартовању са мјеста и при промјени брзина. Притиском на педалу квачила, возач одваја трансмисију од мотора. Замајац је чврсто повезан са радилицом, а плоча квачила је постављена на осовину квачила и ротира се са њом.
Притиском на педалу квачила смањује се притисак потисне плоче на плочу квачила, а радилица и вратило квачила се раздвајају. У тренутку контакта, плоча почиње (буквално) да струже о метал и преноси обртни момент са мотора на мењач.
Сваки циклус укључивања и одвајања квачила резултира одређеном количином хабања плоче. Да би овај процес био што спорији и 'безболнији', потребно је пажљиво руковати квачилом.
КОРИСНИ САВЈЕТИ
1. Квачило треба правилно подесити и почети да се укључује чим се педала отпусти за један центиметар.
2. Притисните педалу квачила до краја сваки пут када мијењате брзину.
3. Не држите ногу на папучици квачила током вожње, јер то повећава клизање и хабање плоче квачила.
4. Не почињите са високим гасом, јер ће то непотребно повећати хабање ламеле.
5. Отпустите педалу квачила са осјећајем. Пребрзо и преспоро отпуштање педале повећава трошење кочионих плочица.
6. Квачило није кочница! Након вожње уназад, прво кочите па тек онда напријед.
7. Ако се зауставите на изузетно стрмој падини, вратите се на раван дио и наставите даље.
8. Избјегавајте спортску вожњу и стартовање са гумама које шкрипе, јер можете уништити ламеле за само неколико вожњи.
(Аутопортал)