Кинески брендови држе око 70 одсто удјела на тржишту нових аутомобила у Русији, објавио је аналитичар података компаније Авито авто, Артјом Соколов.
Руски произвођачи су истовремено достигли планиране производне капацитете и њихов удио на тржишту нових аутомобила у Русији је достигао 22 одсто у октобру 2024, преноси ТАСС.
Соколов је додао да је удио локалних брендова на руском тржишту порастао за седам одсто у посљедњих 12 мјесеци.
Просјечна цијена новог аутомобила у Русији је прошлог мјесеца износила 3,4 милиона рубаља, дакле око 30.420 евра, а просечна цијена половног аутомобила 1,45 милиона рубаља, односно приближно 12.970 евра.
У октобру је према подацима компаније Автостат у Русији продато укупно 171.200 нових аутомобила.
Најпродаванија је домаћа Лада, јапанска Тојота је заузела девету позицију, док се на осталим мјестима у првих 10 налазе искључиво кинески брендови.