Понуда половних аутомобила зависи од сезоне. Ако сачекате прави тренутак, можете пронаћи већи избор возила по нижим цијенама.
Овај тренд је најизраженији у љетном и зимском периоду, када знатно опада број купаца заинтересованих за аутомобиле.
Истраживање које је спровела компанија за податке о аутомобилима "царВертицал" показало је да активност купаца на тржишту половних аутомобила варира током године.
Најмање аутомобила је провјерено на платформи "царВертицал" у јуну, када је забиљежено 7.6 одсто свих извјештаја о историјама аутомобила које су током године затражили потенцијални купци. Сљедећи је био децембар са 7.8 одсто, док је удио у мају износио 8 процената.
"Смањена активност купаца у мају и јуну може се приписати сезонским трендовима на тржишту аутомобила. Послије зимског периода, потражња за аутомобилима обично се повећава јер купци размишљају о замјени својих возила. Ипак, са доласком љета, тржиште поново успорава будући да многи купци предност дају путовањима и боравку у природи у односу на куповину аутомобила", каже Матас Бузелис, стручњак за тржиште аутомобила у компанији "царВертицал".
Током љетне сезоне, многи продавци нуде попусте на старије моделе аутомобила како би направили мјеста за новитете који стижу. Ово је одлична прилика за купце да замијене своја возила, јер могу да купе новији аутомобил по атрактивној цијени.
Најпопуларнији мјесеци за куповину аутомобила су октобар (9.3 одсто свих провјера возила на "царВертицал"), новембар (8.8%) и септембар (8.7%). Пред долазак зиме, многи купци се одлучују за куповину аутомобила, па је јесен изузетно прометна на тржишту половњака.
Због повећане потражње у том периоду, цијене аутомобила расту, тако да купци морају бити спремни да плате више уколико планирају куповину на јесен.
Крај године је повољно вријеме за замјену аутомобила. Како би остварили планирану продају и ослободили се залиха старијих модела прије Нове године, ауто-салони често нуде попусте или друге погодности.
"Људи углавном не желе да купују аутомобиле пред саме празнике. Пошто продаја возила траје дуже у овом периоду, купци су у предности и могу да издејствују повољнију цијену", каже Бузелис.
Крајем финансијске године, многе компаније одлучују да обнове возни парк, па се тада на тржишту појављује већи број коришћених службених аутомобила.
Када зима прође, тржиште аутомобила се буди и возачи почињу да размишљају о куповини новог возила. Са порастом интересовања купаца, продавци све мање желе да спуштају цијену.
Иако зимски и љетни мјесеци могу нудити добре прилике да се пронађе аутомобил по атрактивној цијени, стручњаци савјетују да се не жури са куповином.
"Куповина половног аутомобила увијек носи одређене ризике, па је важно остати рационалан, истражити историју аутомобила, обавити темељну пробну вожњу и одвести га на преглед у овлашћени сервис прије доношења одлуке", савјетује Бузелис, преноси "б92".