Италијански радници послати у Крагујевац да помогну око Гранде Панде

  • 15.04.2025. 09:03

Сигурно је да комерцијални успјех Фиата Гранде Панда прија свима. Међутим, два мјесеца од почетка испорука, које су за само неколико недјеља забиљежила бројку од 15.000 јединица, српски погон у Крагујевцу има тешкоћа да држи корак.

Као резултат тога, Стелантис је почео да шаље италијанске раднике да појачају радну снагу у Србији.

Велика потражња, али производња заостаје

Производни погон у Крагујевцу, којим заједно управљају Стелантис и држава Србија, требало је да обезбиједи постепено повећање производње Гранде Панде, како у електричној, тако и хибридној верзији. Међутим, стопа производње још увијек је далеко од достизања најављених циљева. Наиме, производња тренутно варира између 80 и 100 возила дневно, док групација тежи серији од 500 јединица дневно.

Осим логистичких кашњења и недостатака компоненти, посебно еДЦТ мјењача који се користе за хибриде, прави проблем заправо лежи у људским ресурсима: потребно је више од 1.000 радника да би фабрика радила пуним капацитетом. Упркос интензивним кампањама запошљавања у Србији, локална радна снага није довољна. Стога је Стелантис одлучио да предузме извјесне кораке.

Италијански радници послати у Србију

Стелантис је првобитно предложио запосленим у фабрици Масератија у Модени, која је дјелимично затворена, да привремено раде у Србији. Међутим, с овом понудом неки од запослених нису били најсрећнији. Луиђи Козолино, запослен у италијанској компанији 35 година, сматра да је одлука "увриједљива", донијета без консултација са синдикатом.

Ипак, времена се мијењају, а Стеллантис је сада свој приједлог проширио на друге локације у Италији, укључујући Мелфи, гдје је производња такође у транзицији. С обзиром на то да ће у првом тромјесечју 2025. производни обим у овој фабрици пасти за 64 одсто, Мелфи има довољно радне снаге. Неки запослени су сходно томе пристали да оду у Крагујевац, судећи по информацијама с интернет странице Милано Финанза.

Предложени услови су сљедећи: добровољни премјештај на шест мјесеци, повратак у Италију могућ сваких 45 дана, обезбјеђен смјештај и исхрана и дневница од 100 евра. Обавјештења о распореду већ су послата.

Фиату "гори"

Сувишно је рећи да је све ово од велике стратешке важности за Фиат. Гранде Панда је креирана да поново лансира италијански бренд на европско тржиште. Међутим, без брзог повећања производног обима, рокови испорука могу постати опасно дуги. Крајем фебруара је процјењено шест мјесеци чекања на било коју нову поруџбину.

Ако се ништа не промјени у производном сегменту, овај интервал би могао постати још дужи, уз ризик да спласне почетни ентузијазам, преноси "АутоБлог".

Пратите нас и путем Вибера

Тагови:
  • 20:30 У првом плану

    У првом плану' одабраним саговорницима даје прилику да кажу своје мишљење и ставове о важним друштвено-политичким темама, те да кроз динамичан и отворен разговор, одговоре на питања у жижи јавности, и преглед актуелних дешавања, откривају истине, чињенице и доносе закључке.

  • 21:25 Серија: Од јутра до сутра (12+)

    '''' 'Од јутра до сутра' у режији Михајла Вукобратовића заправо је адаптација аргентиске серије 'Успјешни Пелсови', и прати живот иза и испред камера омиљеног ТВ пара, Срне и Марка.

  • 22:00 Серија: Авионџије (12+)

    'Серија 'Авионџије' је домаћи ситком у режији и према идеји Саше и Ивана Ал Хамеда.

  • 22:25 Вечерње вијести

    Преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

  • 22:40 Серија: Дивље пчеле (12+)

    '''Серија: Дивље пчеле (12+)

  • 23:30 Серија: Погледај у сутра (12+)

    ''Серија има чак 9 награда на престижном фестивалу француских серија и неколико номинација. Сигурни смо да ће вас 'Погледај у сутра' узбуркати и да ћете са нестрпљењем ишчекивати нове епизоде.