Цијене аутомобила у Хрватској су посљедњих година у сталном порасту, што куповину возила чини све теже достижном за просјечног грађанина.
Због високих цијена и пореза, многи људи траже повољније алтернативе, а све чешће се одлучују за увоз аутомобила, нарочито из Њемачке, гдје се могу пронаћи рабљени аутомобили по знатно нижим цијенама.
Њемачко тржиште нуди аутомобила више класе, често у одличном стању, по цијенама које су у Хрватској готово незамисливе за исти модел. Увоз аутомобила постао је популаран начин за набавку квалитетних возила без потребе за скупоћом домаћих опција, а ово тржиште тако постаје још један показатељ изазова с којима се суочавају купци аутомобила у Хрватској.
Али, многи Хрвати нису упознати с овом процедуром; што је све потребно направити и оно најбитније, колико то све скупа кошта. О томе се распитивао и један Хрват на Редиту који је питао колико кошта пријевоз аута из Њемачке.
Колико то кошта?
“Је ли ико упознат с процедуром превоза аута из Њемачке? Волио бих знати неке детаље и оквирну цијену од Дортмунда до Загреба. Волио бих чути ако неко има искуства. Хвала!", упитао је на Редиту и убрзо добио низ одговора, а један корисник популарне друштвене мреже детаљније је објаснио како је текао цијели процес.
“Ја сам увезао Ауди А4, 2016 годиште, 2.0 ТДИ. Платио сам око 1.100 евра увоз, у томе је царина и некакав порез на околиш. То сам све радио преко једне фирме на царини у Загребу, њима сам дао пуномоћ и они су ми све средили осим регистрације и то сам платио само 40 евра. Царина има цјеновник по којим одлучује која је цијена увоза, све зависи какав ауто увозиш", појаснио је.
Други је корисник открио нешто јефтинију опцију:
"Ако желиш довести ауто, најбоља опција ти је да на Фејсбуку одеш у групу повратне туре. Тамо можеш наћи људе који возе за Њемачку и враћају се празни па ти узму 100-200 евра за нешто што им је успут".
Шта ако сами идете по возило?
Постоји и опција да сами одете у Њемачку по аутомобил. Један Хрват је сам отишао до Келна како би узео ауто па је израчунао колико га је то све коштало. Рачуница је оваква: Испало је да је возило платио 13.000 евра, 70 евра дао је за аутобус, 211.6 евра за таблице, 100 евра за вињете и гориво, 54 евра за сертификат произвођача, 571.86 евра порез, 114 управљање отпадом, 82 евра хомологацију, 52 евра технички те 308 регистрацију.
Један корисник Редита тада открио како га је све испало 2.500 евра јефтиније него што би га коштало да је исто возило купио у Хрватској.
"Ја сам таман недавно увезао ауто из Њемачке пут горе и назад ме испао 450 евра, ауто 19.000 евра те царина, хомологација, осигурање, технички преглед, таблице и саобраћајна цца. 850 евра. Све у свему исто то ауто би ме изашло око 2.500 евра више код нас…", написао је, преноси "Дневно".