U odnosu na isti mjesec prošle godine, prodaja automobila u novembru ove godine pala je za 17,5 odsto na području Evropske unije, EFTA i Velike Britanija.
Na navedenoj teritoriji registrovano je prošlog mjeseca 864.119 novih vozila, objavila je Asocijacija evropskih proizvođača automobila (ACEA).
Prodaja u novembru bila je najlošija otkako je ACEA počela pratiti prodajne brojke 1993. godine.
Globalna nestašica poluvodiča i drugi problemi u lancu snabdijavanja umanjili su isporuku automobila na globalnom nivou. Mnogi proizvođači automobila imaju parkinge pune već gotovih automobila koje ne mogu isporučiti zbog toga što u njih nisu ugradili ključne funkcije, odnosno čipove.
Prodaja Hyundaija porasla je za 42 posto u nivou, dok je Kia, takođe dio Hyundaijeva koncerna, rasla 20 odsto. Korejski proizvođači iskoristili su odlične veze s proizvođačima čipova, od kojih mnogi imaju fabrike na korejskom tlu.
Volkswagen Grupa, najveći evropski proizvođač automobila, zabilježila je pad broja registracija za 31 posto, pri čemu je prodaja marke VW pala 38 posto, Audi 30 posto, Škoda 27 posto i Seat 25 posto.
Porsche je ograničio pad prodaje na manje od 1 posto jer su automobili s visokom maržom marke bili prioritet za dobijanje čipova.
U Stellantisu, drugom evropskom proizvođaču automobila, registracije su pale za 21 posto, Jeep je pao 36 odsto, Alfa Romeo 35 odsto, Fiat 25 odsto i Opel/Vauxhall takođe 25 odsto.
Prodaja automobila Peugeot pala je 20 odsto, a Citroen 7 odsto. Registracije Grupe Renault pale su za 12 posto, Renault je pao za 21 odsto, dok je Dacia rasla 5,7 odsto. Ford je pao 44 odsto, Nissan je pao 20 odsto, a Toyota 9,3 odsto.
Jaguar je pao 37 odsto, Land Rover 36 odsto, a Volvo i Lexus 16 odsto. Mercedes-Benz je pao za 25 odsto, a BMW za 19,5 odsto.