Бизарно али истинито

Фолксваген прошле године продао више кобасица него аутомобила

  • Извор: Телеграф
  • 12.03.2025. 14:42

Њемачка аутомобилска индустрија налази се пред великим изазовима, али чини се да је Фолскваген пронашао алтернативни извор прихода.

Њемачки ауто-гигант је прошле године оборио сопствени рекорд у продаји кобасица, док истовремено бележи пад продаје својих возила, показују најновији подаци.

Фолксваген је током 2024. године продао невјероватних 8,5 милиона порција кобасица у својим кантинама, киосцима и супермаркетима широм Њемачке. Ова бројка је за око 200.000 већа него претходне године која је такође била рекордна.

Са друге стране, продаја возила с логотипом Фолксвагена зауставила се на свега 5,2 милиона примјерака, што јасно показује да је компанија продала значајно више кобасица него аутомобила свог примарног бренда.

Иако звучи невјероватно, ова информација свједочи о двије потпуно различите ствари - култном статусу који њемачки каривурст има у националној кухињи и озбиљној кризи која погађа њемачку аутомобилску индустрију.

Пад профита и глобални изазови за некадашњег аутомобилског лидера

Фолксваген је објавио и финансијске резултате који показују драстичан пад профита од чак 30 процената, упркос повећању укупног обрта на 345 милијарди евра. Зарада од 12,4 милијарде евра представља алармантно низак резултат за компанију такве величине.

Главни разлози за овакав пад укључују значајно смањење продаје на кинеском тржишту и велика улагања у нове пројекте, попут Аудијеве фабрике у Бриселу.

Када се рачунају сви брендови који припадају Фолксваген концерну (Шкода, СЕАТ, Ауди, Порше, Ламборгини), продато је укупно девет милиона возила, што је и даље више од броја продатих кобасица. Међутим, и та укупна бројка је опала за 2,3 одсто у односу на претходну годину.

Још алармантнија је најава компаније с краја прошле године да планира укидање 35.000 радних мјеста у Њемачкој до 2030. године. Ово представља први пут у историји да овај аутомобилски див отпушта раднике, што је изазвало велике протесте запослених и политичара.

Упркос свим турбуленцијама, запосленима по колективном уговору сљедује бонус од 4.800 евра за прошлу годину, што ће добити око 120.000 радника у Њемачкој. Менаџмент компаније најавио је смањење својих примања за око 11 одсто у овој и наредној години.

Каривурст, култна улична храна у Њемачкој која се састоји од кобасице са посебним кечапом и каријем, постала је заштитни знак Фолксвагена још од 1973. године када је компанија почела с његовом производњом. Ова кобасица чак има свој продукциони број (199 398 500 А), баш као и сваки аутомобилски део.

Када је Фолксваген прије неколико година повукао каривурст из једне од својих кантина, изазвао је толику медијску пажњу да се у цијелу причу укључио и бивши њемачки канцелар Герхард Шредер, који је подсјетио да је ова кобасица "радничка чоколадица за снагу".

Компанија је најавила да планира увођење нових врста кобасица у својим кантинама и супермаркетима, првенствено у Доњој Саксонији.

Док њемачка аутомобилска индустрија, некадашњи извозни мотор целе економије, наставља да се суочава са све јачом конкуренцијом, посебно у сектору електричних возила, и глобалним тензијама попут царинских ратова које поново иницира Доналд Трамп, бар за љубитеље каривурста нема мјеста за бригу, преноси Телеграф.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови:
  • 18:20 Народ прича

    Ауторска путописно-репортажна емисија новинарке Биљане Стокић, откриће вам шта срце народа прича о Српској, о традицији и историји наших градова и села, о њиховој свакодневици и борби за очување правих вриједности, марљивом раду, вјери, и љубави према њиховој и нашој, отаџбини.

  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

  • 19:40 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:42 Спорт

    Преглед најважнијих дневних спортских дешавања и информација из земље, региона и свијета.

  • 19:49 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.