Пуњење телефона током вожње многима дјелује као практично рјешење, нарочито на дужим релацијама. Међутим, стручњаци упозоравају да ова пракса може донијети више штете него користи, како вашем телефону, тако и аутомобилу.
УСБ прикључци у већини аутомобила пружају минималну снагу, што значи да ваш телефон може да се пуни врло споро или да се уопште не пуни ако истовремено користите уређај.
Техничар Бред Николс из компаније Стејмобајл објашњава да телефони често троше више енергије него што им ауто-пуњач може обезбиједити, што резултира готово непримјетним пуњењем током вожње.
Ако користите утичнице за упаљач цигарета, које и даље постоје у многим аутомобилима, може доћи до пренапона. Ове утичнице често пружају и до десет ампера снаге, док већина телефона користи тек један до три ампера, што може оштетити батерију уређаја.
Пуњење телефона док је аутомобил угашен, али контакт укључен, може додатно оптеретити акумулатор, нарочито код старијих возила. Ако акумулатор није у добром стању, постоји ризик да нећете моћи да стартујете аутомобил након пуњења телефона.
Индукцијско пуњење није изузетак
Чак и најновији системи за индуктивно пуњење у аутомобилима не нуде значајно већу снагу. Они углавном могу само да одржавају тренутни ниво батерије, што их чини погодним за краткотрајну употребу, али не и за озбиљно пуњење.
Најважнији разлог за избјегавање пуњења телефона у аутомобилу је ваша безбједност. Свака употреба телефона током вожње, било за пуњење или коришћење, одвлачи пажњу и повећава ризик од саобраћајних незгода. Николс упозорава да руке треба да остану на волану, а очи на путу, како бисте осигурали своју и туђу сигурност.
Умјесто пуњења у аутомобилу, стручњаци савјетују да сачекате док не стигнете кући, гдје можете користити адекватни пуњач без ризика за уређај или возило.
(Ауто клуб)