Дачиа је конкурентан бренд у скоро свим сегментима тамо гдје се траже приступачни аутомобили и зато није спреман да одустане ни од једног инча територије.
Зато ради пуном паром на дугој листи нових производа који ће бити лансирани у наредним годинама и то у сегментима гдје до сада нису били присутни. Тако је недавно представљен Бигстер - први Дацијин СУВ у Ц сегменту.
Наводно је раст кинеских аутомобила ставио Дачију у стање приправности, мада бренд под чврстом палицом Реноа одлично напредује из године у годину. Бренд тренутно финализује детаље обнове два своја кључна модела Сандера и Јогера. Оба модела ће доживјети редизајн, чиме ће њихов дизајн, технолошка опрема и механика бити ажурирани да би остали привлачни купцима.
Међутим, нису само кинески произвођачи мотив, Дачиа жели да попуни рупе које су настале у задњих десетак година, будући да су с тржишта нестали традиционални модели. Један од нових модела популарног бренда приступачних аутомобила требало би да буде компакт у популарној Голф класи.
Очекивано или не, али Румуни виде прилику да лансирају возило које ће преокренути Ц сегмент и задати тежак ударац кинеској аутомобилској индустрији, али преотети и покојег купца Голфу, Астри, Сиду и Скали. Европско тржиште се осипа у популарној компактној класи, па Дачиа истовремено види прилику да попуни и рупе које ће додатно настати одласком Фокуса крајем ове године, али и свих осталих који су напустили овај сегмент.
Дачиа дакле ради на свом првом компакту у Ц сегменту, што значи да ће Сандеро добити већег брата. Дачиа у Голф класи постаје све извјеснији пројекат; румунска марка има задатак да унесе револуцију у Ц класу, тачније на тржиште приступачнијих компактних аутомобила.
"Румунски Голф" или боље речено "румунски Меган" још увијек нема име, али је извесно да ће бити развијен на добро познатој донаторској ЦМФ-Б платформи (Рено Клио и сви остали Дачиа модели). Аутомобил ће самим тим бити доступан с новом генерацијом електрификованих мотора, односно укључиваће стандардне бензинске, двогоривне (ЛПГ) и наравно хибридне (ХЕВ) варијанте.
Цијена ће наравно бити кључна, али то је још увијек немогуће приближно прогнозирати, али с обзиром на више него познату Дачијину филозофију и технику креирања аутомобила на мањој и технолошки растерећенијој платформи, први румунски компакт ће вјероватно бити најповољнији у класи. Шпекулише се да би компакт са значком Дачије у салонима требао да се појави најкасније до 2027. године, преноси "АутоБлог".