Хладнији зимски дани велики су непријатељ свих власника аутомобила. Хладноћа може "парализовати" кључне компоненте попут брава и стакала па се многи возачи на свој начин боре с временским неприликама.
Један од трикова којег често користе возачи је подизање брисача с вјетробранског стакла. Иако се дизање брисача чини као одлична идеја прије најављених падалина, овај је трик мање користан него што мислите.
Заправо, подизање брисача може учинити више штете него користи.
Брисачи једноставно нису направљени да стоје "према горе" удаљени од вјетробранског стакла.
Метлице су дизајниране тако да издрже притисак из једног смјера - сприједа, а без потпоре вјетробранског стакла иза себе, и с доњом страном осјетљивом на вјетар, брисачи "преко ноћи" могу постати пуно слабији. Потребан је само један снажнији налет вјетра да оштети зупчаник који држи брисаче на мјесту.
Понекад је тешко примијетити штету узроковану подизањем брисача. Чак и ако се чини да метлице раде исправно, можда су лабаве и истрошене. Брисач који удара у стакло и "лелуја" у вожњи - вјеројатно је оштећен.
Покривање цијелог вјетробранског стакла зими много је бољи начин заштите од лошег времена. Не морате чак ни улагати у посебну навлаку за вјетробранско стакло - довољно је ставити стари тепих или цераду.
За крај, ако попут већине возача избјегавате трикове с брисачима, свакако будите опрезни. Приликом паљења мотора аутомобила, немојте одмах укључивати брисаче јер постоји могућност да су залеђени и залијепљени за стакло. Због тога би цијели механизам могао страдати.
(Аутоклуб)