Док се неки возачи куну да су жута свјетла једини начин да се види у лошим временским условима, други ће тврдити да су бијела свјетла свјетлија и самим тим боља.
У овом чланку ћемо погледати предности и недостатке и жутих и бијелих фарова и утврдити који су бољи на путу.
Жута свјетла
Деценијама су сви фарови имали жуту нијансу. Први фарови који су измишљени били су покретани ацетиленским лампама, које су производиле жуту свјетлост. Како су електрични фарови постали популарни, вјеровало се да је жуто свјетло боље.
Током 1930-их, селективно жуто свјетло је коришћено у многим фаровима. Они су дизајнирани да филтрирају све плаве тонове и тако емитују више жуту свјетлост. Ране студије су показале да је жуто свјетло мање заслепљујуће за друге возаче, што га чини безбједнијом бојом за фарове. Жуто свјетло такође сијече кроз кишу, снијег и маглу боље од бијеле или плаве свјетлости.
Иако су жути фарови деценијама били популарнији, већина земаља је дозвољавала или жуту или бијелу. Изузетак од овога је Француска. Од 1936. па све до 1993. године, возила су по закону морала да имају жуте фарове. Данас су бијели или жути фарови дозвољени у већини земаља широм свијета.
Међутим, жута свјетла су изгубила популарност као фарови. Док жуто свјетло побољшава видљивост у влажним или магловитим условима, такође може бити теже видјети са жутим свјетлима у јасним условима. Као резултат тога, многа возила данас користе жута свјетла само као свјетла за маглу.
Бијела свјетла
Бијела свјетла су најпопуларнија боја за фарове данашњице. У многим земљама више није дозвољено да фарови буду жути и морају бити бијеле боје. Европски прописи, на примјер, захтијевају да се сва нова возила производе са бијелим фаровима.
Бијела свјетлост је пожељна из више разлога. Бјеље свјетло опонаша изглед сунчеве свјетлости и побољшава видљивост. Поред тога, филтери који се користе за стварање селективног жутог свјетла пригушују освијетљеност фарова. Бијела свјетлост је нефилтрирана, што је чини свјетлијом.
Како се технологија фарова побољшава, неке сијалице се нагињу ка плавом крају спектра (а не жутој). Ксенон ХИД, који су свејтлији од старих халогених сијалица, често имају плаву нијансу. Ово је у реду, до одређене тачке, али фарови који су превише плави су мање ефикасни.