Ево одговора

Да ли ауто треба прати на ниским температурама

  • 18.12.2024. 02:00

Много је мишљења о одржавању возила зими.

Добронамјерне препоруке крећу се од савјета да се аутомобил зими што чешће пошаље кроз ауто-праоницу до мишљења да би их требало избјегавати како би се сачувала боја.

Колико често зими аутомобил мора у ауто-праоницу? У принципу онолико често колико у љетним мјесецима. Чак и зими перите када имате осјећај да је прање једноставно добро за ваше возило.

Је ли истина да је аутомобил зими изузетно загађен остацима соли на путу? Да и не. Изјава да зимска прљавштина – агресивна, слана лужина – има изузетно корозиван учинак на лак, тј. да је треба уклањати што је чешће могуће, односи се само на претходно оштећено лакирање огреботинама или перутање. Међутим, беспријекорне површине боје могу се лако носити с наслагама прљавштине. Потконструкција возила такође обично нема проблема с корозијом: с фабричким израђеним бртвама, побољшаном заштитом доњег дијела и употребом поцинчаног лима, то је већи проблем за старија возила, наводи Њемачки аутоклуб (АДАЦ), преноси Ревија ХАК.

Када зими не би требали ићи на ауто-праоницу? На екстремним температурама испод -10 степени. Требали бисте избјегавати термички шок ако вода из ауто-праонице, која је на 10 до 30 Целзијусових степени удари у дијелове возила који су недавно били изложени хладноћи. Дугорочно површине с оштећеном бојом трпе додатни топлотни удар.

Прије уласка у ауто-праоницу неопходно је уклонити све остатке снијега и леда. Јер стругање леда може оштетити лак возила.

Који се програми прања препоручују зими? Исто вриједи и зими: у принципу, јефтино је добро и довољно – главно је прво добро испрати возило како би се уклониле нечистоће и спријечило оштећивање боје на четкама. Додатни и скупи програми с врућим воском или заштитом доњег дијела нису потребни из перспективе возила. Али наравно, свако може сам одлучити чиме жели почастити себе и своје возило. Важније је да ваш аутомобил с времена на вријеме провјери стручњак. Прије и послије зимске сезоне, оштећења заштите доњег дијела могу се открити и поправити на платформи за подизање – рђа тада нема шансе.

Пратите нас и путем Вибера