У посљедњих неколико година догађају се огромне промјене у Француској, све је више конверзија возила на етанол, посебно врсту алкохола/горива која се састоји од 85 одсто биоетнола и само 15% бензина, а посебно је популарна у Бразилу и Јужној Америци.
Разлог, цијена, наравно! Потрошња тог горива оборила је нови рекорд прошле године у Француској, с проданих 895 милиона литара – или 6,5 % тржишног удјела, пише Les Echos.
Цијена горива је око 90 центи по литри, што је педесет посто ниже од цијене класичног еуросупера. Притом је могуће смањити емисије CO2 за 50 %, а емисије финих честица за 90 %. Возила на биетанол троше до 25 % више горива.
За 13.000 пријеђених километара уштеди се 592 евра, подаци су Националне уније произвођача алкохола. Но прошле године цијене Е85 (због раста цијена плина који је важан у производњи) су мало порасле па раст потражње није био превелик. Сад се цијена опет спустила па се очекује нови раст потрошње.
У Француској се Е85 нуди на готово 40 % бензинских станица, а тренутно је више од 370 возила опремљено да може користити Е85 гориво – у томе предњачи Форд с Пумом и Фоцусом. Тајна успјеха Е85 је у чињеници да га држава далеко мање опорезује него бензин (шест пута већи порези).
Возни парк порастао је за 23% у 2023. години, на 371.000 возила. Прошле године оборен је нови рекорд у регистрацији оригиналних возила flex-E85 (која нису захтијевала прилагођавање) – продато је 39.000 аутомобила, од чега је 96 % тржишта држи Форд.
Етанол се производи од кукуруза, шећерне трске и шећерне репе те је доста агресиван и у овако великим мјешавинама не можете га користити у вашим аутомобилима. Ово гориво је стога намијењено само за аутомобиле који су посебно прилагођени. Многи Французи прерађују возила купњом посебног комплета или купују нове аутомобиле који су прилагођени за кориштење овог горива.
(HAK Revija)