Француска групација Перно Рикар објавила је данас да продаје седам винарија у Шпанији, у Аустралији и на Новом Зеланду.
Разлог продаје је због слабе потражње за вином и најавила да ће више развијати своје елитне брендове шампањца и жестоких пића које покрећу раст њеног пословања.
Компанија која посједује брендове као што су виски Џејмсон, вотка Абсолут или текила Олмека ће овом продајом остати без 10 познатих брендова вина као што су Џејкобс крик (Јацоб’с Цреек) или Кампо виехо(Цампо Виејо), преноси б92.
Перно Рикар је претходно објавио да је његов приход од продаје поменутих 10 вина пао за седам одсто међугодишње у првом кварталу 2024, преноси Си-Ен-Ен (CNN).
Међународна организација за винову лозу и вино (ОИВ) је саопштила да је глобална потрошња вина прошле године пала на најнижи ниво за посљедњих 27 година.
Конзумација вина је у сталној силазној путањи од 2018. године због мање потрошње у Кини и високе инфлације која је умањила расположиве приходе широм свијета.