Nuklearne probe imale veliki uticaj na vremenske prilike i pojačane padavine

  • 14.05.2020. 16:24

Mnoga nuklearna oružja testirana su tokom Hladnog rata, a sada je dokazano da su te probe imale veliki uticaj na vremenske uslove širom planete, povećavajući padavine hiljadama kilometara od mjesta testiranja.

Koristeći istorijske zapise iz istraživačkog objekta u Škotskoj koji potiču iz vrhunca Hladnog rata, tim naučnika poredio je svakodnevne promjene električnog naboja koji teče kroz oblake nakon "oslobađanja umjetne radioaktivnosti" - izazvane nuklearnim eksplozijama , to jest - utvrditi kako su testovi bombi uticali na kišu. Njihova otkrića objavljena su u srijedu u časopisu Physical Review Letters.

Tim je procijenio podatke prikupljene između 1962. i 1964. - otprilike u vrijeme kubanske raketne krize, tokom koje su Sjedinjene Države i bivši Sovjetski Savez izveli stotine testova nuklearnih bombi - otkrivši da je u danima s većom radioaktivnošću količina padavina bila veća za 24 odsto u prosjeku su se oblaci "optički zgusnuli".

"Proučavajući radioaktivnost oslobođenu testiranjem oružja hladnog rata, naučnici su u to vrijeme učili o obrascima cirkulacije atmosfere. Sada smo ponovo koristili ove podatke kako bismo ispitali uticaj na kišu ", rekao je Giles Harrison, vodeći autor studije i profesor atmosferske fizike na Sveučilištu Reading.

Iako su uglavnom ograničeni na udaljena područja svijeta, poput pustinja i nenaseljenih ostrva, eksplozija nuklearne bombe ionizirala je atmosferu i stvorila električni naboj koji je mogao promijeniti vremenske obrasce hiljadama kilometara udaljenim od mjesta ispitivanja, otkrili su istraživači.
 

Тагови:
  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

  • 19:40 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:42 Спорт

    Преглед најважнијих дневних спортских дешавања и информација из земље, региона и свијета.

  • 19:49 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:50 Временска прогноза

    Преглед временских и биометеоролошких прилика у земљи и региону.