Ново откриће услиједило је послије истраге стравичне несреће у Јужној Кореји, у којој је погинуло више од 170 људи, када је при слетању авион Јеју Аир компаније ударио у зид и запалио се.
Снимачи лета (тзв. црне кутије) из путничког авиона који се срушио у Јужној Кореји прошлог мјесеца, престали су да раде неколико минута прије него што је авион слетио и експлодирао на писти, послије ударца у зид, саопштили су истражитељи у суботу.
Званичници који истражују најсмртоноснију авионску несрећу у земљи у посљедње скоро три деценије надали су се да ће подаци из такозваних црних кутија расвијетлити зашто је лет Јеју Аир-а 7Ц 2216 из Бангкока слетио на "стомак" на Међународном аеродрому Муан 29. децембра, након чега је избио велики пожар.
Међутим, Министарство саобраћаја Јужне Кореје саопштило је у суботу да су и снимач гласова из кокпита (ЦВР) и снимач података о лету (ФДР) из авиона Боеинг 737-800 престали да раде око четири минута прије несреће.
У изјави министарства наводи се да није јасно зашто су уређаји престали да снимају, додајући да ће радити на утврђивању узрока.
„Подаци са ЦВР-а и ФДР-а су важни за истраге несрећа, али истраге се спроводе анализом разних података, тако да планирамо да дамо све од себе како бисмо тачно идентификовали узрок несреће“, наводи се у саопштењу министарства.
Снимач гласова из кокпита прво је анализиран локално, а затим послат у Сједињене Државе на додатну провјеру, саопштило је министарство.
Снимач података о лету, који је оштећен и без конектора, прошле недјеље је послат Националном одбору за безбједност транспорта (НТСБ) у САД на анализу, након што су јужнокорејске власти закључиле да не могу да извуку податке из уређаја због штете.
ЦНН је контактирао НТСБ за коментар.
Ова несрећа је најсмртоноснија у земљи од 1997. године, када се Боеинг 747 Кореан Аир Линес-а срушио у џунгли на Гуаму, при чему је живот изгубило 228 људи.
Још увијек није јасно шта је изазвало несрећу, а очекује се да ће истрага трајати мјесецима.
Прије принудног слијетања, пилот је послао позив у помоћ (Mayday) и користио термине „ударање птице“ и „goaround“ (одустајање од слијетања), према ријечима званичника, који су такође рекли да је контролни торањ упозорио пилота на присуство птица у области.
Још једна спорна тачка је бетонски насип у који је авион ударио при слијетању. Према ријечима стручњака за авијацију, многи аеродроми немају сличне структуре тако близу писта.
Јужнокорејска полиција је прошле недјеље такође извршила претрес канцеларије Јеју Аир-а у Сеулу и оператера Међународног аеродрома Муан у оквиру истраге, преноси Ројтерс.