Јужна Кореја

Нови детаљи авионске несреће у којој је страдало више од 170 људи

  • Извор: Агенције
  • 11.01.2025. 11:16

Ново откриће услиједило је послије истраге стравичне несреће у Јужној Кореји, у којој је погинуло више од 170 људи, када је при слетању авион Јеју Аир компаније ударио у зид и запалио се.

Снимачи лета (тзв. црне кутије) из путничког авиона који се срушио у Јужној Кореји прошлог мјесеца, престали су да раде неколико минута прије него што је авион слетио и експлодирао на писти, послије ударца у зид, саопштили су истражитељи у суботу.

Званичници који истражују најсмртоноснију авионску несрећу у земљи у посљедње скоро три деценије надали су се да ће подаци из такозваних црних кутија расвијетлити зашто је лет Јеју Аир-а 7Ц 2216 из Бангкока слетио на "стомак" на Међународном аеродрому Муан 29. децембра, након чега је избио велики пожар.

Међутим, Министарство саобраћаја Јужне Кореје саопштило је у суботу да су и снимач гласова из кокпита (ЦВР) и снимач података о лету (ФДР) из авиона Боеинг 737-800 престали да раде око четири минута прије несреће.

У изјави министарства наводи се да није јасно зашто су уређаји престали да снимају, додајући да ће радити на утврђивању узрока.

„Подаци са ЦВР-а и ФДР-а су важни за истраге несрећа, али истраге се спроводе анализом разних података, тако да планирамо да дамо све од себе како бисмо тачно идентификовали узрок несреће“, наводи се у саопштењу министарства.

Снимач гласова из кокпита прво је анализиран локално, а затим послат у Сједињене Државе на додатну провјеру, саопштило је министарство.

Снимач података о лету, који је оштећен и без конектора, прошле недјеље је послат Националном одбору за безбједност транспорта (НТСБ) у САД на анализу, након што су јужнокорејске власти закључиле да не могу да извуку податке из уређаја због штете.

ЦНН је контактирао НТСБ за коментар.

Ова несрећа је најсмртоноснија у земљи од 1997. године, када се Боеинг 747 Кореан Аир Линес-а срушио у џунгли на Гуаму, при чему је живот изгубило 228 људи.

Још увијек није јасно шта је изазвало несрећу, а очекује се да ће истрага трајати мјесецима.

Прије принудног слијетања, пилот је послао позив у помоћ (Mayday) и користио термине „ударање птице“ и „goaround“ (одустајање од слијетања), према ријечима званичника, који су такође рекли да је контролни торањ упозорио пилота на присуство птица у области.

Још једна спорна тачка је бетонски насип у који је авион ударио при слијетању. Према ријечима стручњака за авијацију, многи аеродроми немају сличне структуре тако близу писта.

Јужнокорејска полиција је прошле недјеље такође извршила претрес канцеларије Јеју Аир-а у Сеулу и оператера Међународног аеродрома Муан у оквиру истраге, преноси Ројтерс.

Пратите нас и путем Вибера

  • 12:00 Серија: Слатке муке (Р) (12+)

    Серија: Слатке муке (Р) (12+)

  • 13:30 Топ 10 тајни и мистерија (Р)

    '' Топ 10 тајни и мистерија (Р)

  • 13:55 Вијести

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.

  • 14:00 Ћирилица (Р)

    'Кроз узбудљив, динамичан и непредвидив разговор са различитом палетом гостију - од стручњака и реномираних теоретичара, политичара и функционера, умјетника до естрадних личности открива информације које не објављују ни најскандалознији таблоиди.

  • 16:00 Тајне музеја (Р)

    '' Тајне музеја (Р)

  • 16:30 Вијести у 16:30

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.