Ikona italijanskog vazdušnog saobraćaja, nacionalni avio-prevoznik Alitalija, obavila je poslednji let, i to na liniji od Kaljarija do Rima.
Prema agenciji Ansa, poletanjem iz Sardinije i slijetanjem na matični aerodrom Rim-Fjumićino sinoć u 23:10 časova, Alitalija je ispisala posljednju stranicu svoje bogate 75-godišnje istorije.
Zamijeniće je nova državna avio-kompanija ITA, koja treba da počne s radom sutra.
Alitalija, čije je ime decenijama bilo vezivano za italijanski ekonomski bum posle Drugog svetskog rata, gubila je novac od 2008. godine da bi 2017. otišla u stečaj i bila stavljena pod stečajnu upravu.
Korona mjere ograničenja putovanja avionom dodatno su povećale probleme Alitalije, a kompanija je 25. avgusta ove godine definitivno prekinula prodaju avio-karata.
Evropska komisija je u septembru dala odobrenje novom italijanskom avio-prevozniku ITA (Italia Trasporto Aereo) i odlučila da novu kompaniju ne tereti za 900 miliona evra nezakonite državne pomoći koju je njen prethodnik primio 2017. godine.
Mada neki mediji izveštavaju da brend Alitalija možda neće zamreti i da je na pomolu neki dogovor, inicijalna aukcija za prodaju ovog brenda nije privukla nijednu ponudu, a ITA je ocenila da je početna cena previsoka.
Alitalija je bila treća najveća evropska avio-kompanija krajem 1960-ih, posle Britiš Ervejza i Er Fransa. Od početnih 10.000 prevezenih putnika 1947. godine, ta cifra je narasla na 25 miliona putnika godišnje 1990-ih .
Alitalija je bila prva avio-kompanija na svijetu koja je prevozila papu, papskim avionom poznatim pod imenom Šepard Uan (Prvi pastir). Četiri pape su letjele avionom Alitalije u više od 170 zemalja na svim kontinentima, prenosi B92.