Њемачки министар одбране Борис Писторијус нашао се на удару критика због скандала око набавке оклопних возила, пише "Билд".
Према наводима тог њемачког листа, постоје значајна неподударања између информација које су објавили Министарство одбране и произвођач оклопних возила ФФГ из Фленсбурга, на сјеверу Њемачке.
Њемачко Министарство одбране је 2. јуна 2023. године објавило да ће испоручити 66 "заштићених пјешадијских борбених возила" Украјини, а за њихову производњу су заинтересованост показали ФФГ и "Рајнметал".
Након кратког разматрања, Министарство је одлучило да уговор понуди ФФГ-у, наводећи да је ријеч о "најекономичнијем рјешењу".
Како они наводе, од октобра 2023. године до данас Украјини је испоручено 48 од 66 оклопних возила.
Ипак, "Билд" пише да су та возила неадекватна за коришћење на првој линији фронта, па чак и за било какву употребу у "борбама" - иако су их у њемачком Министарству назвали "пјешадијским борбеним возилом".
Разлог за то је чињеница да та "оклопна возила" немају адекватну заштиту против мина, артиљеријске и минобацачке ватре.
Умјесто тога, они имају одбрану која је довољна само за заштиту од наоружања мањег калибра, потврдио је портпарол њемачког Министарства одбране.
Професор на Универзитету Бундесвера у Минхену Карло Масала је рекао да "ако се потврди да је само лакша верзија (возила) бити испоручена Украјини, потпуно је јасно да је ријеч о скандалу са набавкама".
"Уштеде су прављене по цијену живота", додао је он.
Министарство одбране је покушало да се "опере" тврдећи да "Украјинци нису тражили да возила имају посебну заштиту од мина" - што је демантовао неименовани украјински званичник.
"Наравно да смо жељели возила која имају заштиту од мина. Али Нијемци нису имали избора", рекао је он за "Билд".
Скандал је продубљен након што је тај лист открио и да возила заправо нису произведена у Њемачкој - како је тврдило Министарство - већ да су наруџбине прослијеђене фирми "ТАГ Њемачка", која се налази у америчком власништву.
Та компаније је наруџбину прослиједила својој подружници на Блиском истоку, те су возила на крају направљена у фабрици у Уједињеним Арапским Емиратима.
Како наводи "Билд", ниједно возило није произведено у Њемачкој, већ су само преко Фленсбурга послата у Украјину.
Проблем представља и цијена "оклопних" возила. Наиме, "Билд" наводи да је просјечан цена тих возила између 185.000 и 208.000 евра, али да документа показују да је њемачко Министарство платило чак 600.000 евра по комаду, односно око 40 милиона евра за цијели пакет - три пута више од тржишне цијене.
Испорука тих оклопних возила наишла је на оштре критике опозиционе Демохришћанске уније, чији је посланик задужен за одбрану Родрик Кисветер рекао да би, ако се потврди да су Украјини купљена и испоручена возила лошег квалитета, то било "дубоко проблематично".
Министарство одбило да потврди да су возила плаћена 600.000 по комаду, а Кисветер је позвао на организовање истраге, преноси РТ Балкан.