Компаније попут Убера цијену вожње темеље на различитим факторима, па њихов алгоритам за исту вожњу може сваки пут израчунати различиту цијену која зависи од доба дана, потражње за таксијима, гужви на цестама итд. Но, хоће ли цијена превоза бити иста ако вожњу до исте дестинације и у исто вријеме наручујете путем Ајфона или неког телефона који користи Андроид?
До сада нисмо чули да би такве тактике примјењивале компаније које пружају такси превоз, поготово не у Европи, али на једном тржишту на којем Убер има значајну присутност, све више се говори о примјени различитих цијена у зависности од модела телефона. Конкретно, корисници Убера у Индији наводно ће платити скупље вожње ако наруче превоз путем Ајфона, у односу на оне који наручују вожњу путем Андроида.
Како преноси Ројтерс, више локалних медија објавило је ове оптужбе, а исте се могу пронаћи и на индијским друштвеним мрежама. Иако је увијек потребно бити опрезан према информацијама које долазе са друштвених мрежа, чињеница да је на ове оптужбе реаговао и министар за заштиту потрошача, хране и јавне дистрибуције Индије, Пралхад Јосхи, даје тежину овим тврдњама.
Он је на друштвеној мрежи Икс написао да је Средишња агенција за заштиту потрошача контактирала Убер у вези с наводном разликом у цијенама за различите телефоне.
Убер није једина компанија у Индији коју се прозива због оваквог "намијештања" цијена, јер је критикована и њихова конкуренција, локална компанија Ола. Из Убера су за Ројтерс демантовали ове оптужбе, наводећи да "не намјештају цијене на темељу модела паметног телефона путника" и да се радују сарадњи са Средишњом агенцијом за заштиту потрошача како би разјаснили све неспоразуме. Из Оле нису одговорили на упит новинара Ројтерса.
Поред наводног намјештања цијена за такси превоз, Јосхи је наредио агенцијама да истраже цијене у другим секторима, попут доставе хране и онлајн продаје карата.