Prvi put u istoriji Lige šampiona i Lige Evrope u oba finala ćemo gledati četiri tima iz jedne zemlje. Međutim, UEFA se pobrinula da upropasti navijačima taj dupli spektakl.
Krajem mjeseca, tačnije 29. maja, u Bakuu će se za trofej LE i plasman u Ligu šampiona boriti londonski rivali Arsenal i Čelsi.
Tri dana kasnije, 1. juna, u Madridu će se za evropski tron boriti Liverpul i Totenhem, kojem je ovo prvo finale LŠ u istoriji.
Olimpijski stadion u Bakuu ima kapacitet 68.700 mjesta, a poprište finala LŠ Vanda Metropolitano 67.829. To je 136.529 mjesta.
Od toga, najvjerniji navijači četiri kluba dobiće tek 45.226 karata. Dakle, za navijače je izdvojena samo trećina mjesta u finalima dva prestižna evropska klupska takmičenja.
Dok će učesnici finala LŠ bar podijeliti polovinu ukupnih mjesta, biće 33.226 navijača Liverpula i Totenhema na Vandi, u Baku će otići samo 12.000 pristalica Čelsija i Arsenala!
To je samo petina ukupnog broja mjesta na stadionu u glavnom gradu Azerbejdžana, a igraće se londonski derbi za evropski trofej. Vjerovatno trenutno ne postoji navijač Arsenala i Čelsija koji želi da se nađe u Bakuu 29. maja.
Kao što je to prije nekoliko dana rekao jedan navijač Totenhema upitan kako se osjeća u vezi sa finalom Lige šampiona, to je jedinstvena prilika u životu jednog istinskog navijača.
"Rekao sam svojoj gospođi da se spremi za promjene na našem računu. Prodaću sve ako treba zbog finala", rekao je dotični navijač Totenhema.
A visual representation of the portion of seats which will be made up by Arsenal & Chelsea fans at Baku's Olympic Stadium for this months Europa League final...
— Footy Accumulators (@FootyAccums) May 11, 2019
Bet that atmosphere will be CLASS pic.twitter.com/D3pB432W5w
Kako je UEFA opravdala ovaj sraman odnos prema navijačima, zbog kojih se fudbal na kraju krajeva i igra i koji su i najzaslužniji za popularnost ovog sporta?
"S obzirom na geografsku lokaciju i logističke kapacitete aerodroma i grada domaćina, procijenjeno je da će oko 15.000 navijača moći da doputuje u Baku. S obzirom na okolnosti, učesnicima finala je dostupno po 6.000 karata", navodi se između ostalog u saopštenju UEFA.
Dakle, UEFA je povjerila domaćinstvo gradu koji nije sposoban da ugosti nekoliko desetina hiljada navijača iz inostranstva i gradu čija geografska lokacija nije najpogodnija, jer nisu oni krivi što su se u finale Lige Evrope plasirala dva kluba iz Engleske.
Ko je još to očekivao s obzirom da su prošle sezone igrali klubovi iz Španije i Francuske, prethodne iz Engleske i Holandije, prije tri sezone takođe iz Engleske i Španije, potom iz Portugala, pa opet Englezi...
Jasno je da je za UEFA bio važniji broj nula na čeku koje su ispisali Azerbejdžanci nego fudbalski faktori prilikom odlučivanja gdje će se igrati finale LE.
U međuvremenu, navijači Liverpula i Totenhema su bijesni zbog skoka u nebo cijena karata za finale LŠ u Madridu.
Rasprodate još prije nekoliko mjeseci, pojavile su se na sajtovima za preprodaju po cijenama koje se kreću i do 6.000 evra.
Inicijalna cijena karata za finale LŠ, koje nisu bile namijenjene klubovima, kretale su se od 70 do 600 evra, a za finale LE 30-140 evra.
Međutim, ne pokušavaju samo pojedinci da profitiraju od prvog engleskog finala LŠ poslije 11 godina, već i domaćin, te avionske kompanije.
Procjenjuje se da će u Španiju otputovati oko 150.000 Engleza, pa cijene letova i smještaja u Madridu i okolini španske prestonice su naglo skočile sa čak 840%.
Zbog ogromnog interesovanja već je jasno da će aerodrom u Madridu biti zakrčen, pa se navijači londonskog i liverpulskog kluba već usmjeravaju ka Valensiji ili Saragosi.
Ništa jeftiniji nije ni prevoz do dalekog Azerbejdžana, koji će stanovnike Londona koji žele da učestvuju u "egzotičnom" gradskom derbiju koštati najmanje 1.100 evra.
Obični navijači koji su pratili brojne mečeve Čelsija ove sezone kod kuće i u gostima, možda njih 40-50, jednostavno ne mogu to da priušte.