Због пада надстрешнице Жељезничке станице у Новом Саду ухапшено је 13 особа, међу којима су државни функционери, министри, стручњаци.
Mеђу приведенима је и бивши директор “Инфраструктуре Железнице” а.д. Београд Небојша Шурлан, који је на овој функцији био у вријеме реконструкције Жељезничке станице.
Портал "Нова" открио је детаље наредбе о провођењу истраге против Шурлана, из које се – први пут од почетка истраге – може закључити шта је довело до обрушавања надстрешнице која је усмртила 15 особа, а двије тешко повриједила.
У дијелу наредбе о провођењу истраге Вишег јавног тужилаштва у Новом Саду, која се односи на Небојшу Шурлана, јесте и дио који би могао да објасни због чега је дошло до пада надстрешнице, према мишљењу истражних органа у овом тренутку истраге.
"Осумњичени Небојша Шурлан, у временском периоду од 28. маја 2020. године до 13. децембра 2021. године, у Новом Саду и Београду, у својству генералног директора 'Инфраструктура железнице Србије' а.д. Београд, именованог рјешењем Владе Републике Србије, као лице одговорно за законитост, организацију и руковођење процесом рада 'Инфраструктура жељезнице Србије', сходно чл. 29 Статута наведеног акционарског друштва, није издавао налоге за вршење редовних и ванредних прегледа објекта станичне зграде Жељезничке станице Нови Сад. Сходно Правилнику за грађевинске конструкције, и поред тога што му је од стране Дирекције за жељезнице, која врши надзор над системима за управљање безбједношћу управљача и жељезничког превозника, то наложено посебном мјером, а како произилази из Извјештаја о раду комисије за надзор над системом управљања безбједношћу у 'Инфраструктура Жељезнице Србије' а.д. Београд", наводи се у наредби за провођење истраге.
Како се додаје, због чега је пропуштено да се утврди да је на конструкцији станичне зграде Жељезничке станице у Новом Саду дошло до корозије на споју затеге и кровног носача што је проузроковало детериорацију каблова у затегама, те смањену носивост затега, с обзиром да је 40 посто жица у затегама било ван функције, што је уз неуклањање неармираног бетона и додавањем новог слоја узроковало лом крутих веза попречних греда надстрешнице у стубове предње фасаде објекта, те до потпуног отказивања затега и појаве кртог лома и обрушавања надстрешнице на тло испред предње фасаде вестибула Б станичне зграде 1. новембра.
Ово недвосмислено значи да је на надстрешници било радова, иако се од самог почетка тврдило да реконструкцијом није била обухваћена надстрешница.
Подсјећамо, 1. новембра, приликом пада надстрешнице Жељезничке станице у Новом Саду, страдало је 14 особа. Прошле седмице тешким повредама подлегла је 15. жртва. Двије особе су и даље у тешком стању и љекари прате њихово стање.