Konkurencija od 27.000 univerziteta

Univerzitet u Banjaluci napredovao na rang listi "Vebometriksa"

  • 02.08.2019. 13:06

Univerzitet u Banjaluci je u protekle dvije godine napredovao za 1.600 mjesta na "Vebometriks" rang-listi svjetskih univerziteta i od kraja jula zauzeo 3.234 poziciju u konkurenciji 27.000 univerziteta, saopšteno je iz ovog univerziteta.

U saopštenju se navodi da se, prema izvještaju iz jula 2017. godine, Univerzitet u Banjaluci nalazio na sedmoj poziciji univerziteta iz BiH i na 4.834. u svijetu, a u prvom polugodištu napredovao je na rang-list za 173 mjesta.

"Kada je riječ o univerzitetima iz BiH, ispred Univerziteta u Banjaluci nalazi se Univerzitet u Sarajevu. Univerzitet Banjaluci je od jula 2018. godine na drugom mjestu među univerzitetima u BiH", naglašava se u saopštenju.

Prvih 26 mjesta na "Vebometriks" listi zauzimaju uglavnom američki univerziteti. Prvi je Harvard, koji već godinama drži tu poziciju, odmah poslije njega je Univerzitet Stanford, a u stopu ih prati Masačusetski tehnološki institut.

Kada je riječ o evropskim univerzitetima, najbolje rangirani su univerziteti u Oksfordu i Kembridžu. Što se tiče univerziteta iz Srbije, najbolje pozicije zauzimaju Univerzitet u Beogradu, Univerzitet u Novom Sadu, te Univerzitet u Nišu.

"Vebometriks" lista je pokazatelj internet vidljivosti, prisutnosti, otvorenosti i izvrsnosti/citiranosti univerziteta širom svijeta. Riječ je o svjetski priznatoj rang-listi univerziteta koju razvija i dva puta godišnje ažurira Sajbermetriks laboratorija Španskog nacionalnog istraživačkog savjeta.

"Cilj veb indikatora koji se koriste u metodologiji `Vebometriksa` je pružanje pouzdane i sveobuhvatne procjene globalnog učinka pojedinačnih univerziteta na osnovu njihovih aktivnosti i rezultata prisutnih na internetu, odnosno njihove relevantnosti i uticaja", pojašnjava se u saopštenju.

"Vebometriks" pozicija univerziteta zavisi od obima i kvaliteta dostupnog i transparentnog sadržaja koje ta akademska ustanova proizvede, od visoko citiranih veb publikacija, pa do svih drugih sadržaja koji uključuju izvještaje, konferencije, teze, seminare, digitalne biblioteke i druge publikacije univerziteta i njegovih fakulteta, departmana, istraživača i studenata.

  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

  • 19:40 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:42 Спорт

    Преглед најважнијих дневних спортских дешавања и информација из земље, региона и свијета.

  • 19:49 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:50 Временска прогноза

    Преглед временских и биометеоролошких прилика у земљи и региону.