Upravljanje vozovima na liniji Banjaluka - Doboj postalo je mnogo brže, efikasnije i jeftinije. Zahvaljujući projektu modernizacije "Željeznica Republike Srpske", jedan dispečerski centar je sada odgovoran za šest stanica na ovoj dionici dugoj stotinjak kilometara.
"Mnogo znači projekat za efikasnost i bezbjednost saobraćaja, kao i jeftinije upravljanje saobraćajem. Pokazaće vrijeme da je ovo ključan korak za modernizaciju željezničkog saobraćaja i da je neophodno nastaviti dalje ulagati, kako u infrastrukturu tako i u vozna sredstva", kaže Dragan Savanović, generalni direktor "Željeznica Republike Srpske".
Modernizacija Željeznica je apsolutni prioritet za Vladu, poručila je ministarka građevinarstva. Srebrenka Golić kaže da je Vlada svjesna da "Željeznice Srpske" imaju zastarjelu opremu i vozila, što se mora popraviti ako žele da idu u korak sa željeznicama u regionu.
"Na ovom važnom, zahtjevnom projektu su u konzorcijumu učestvovale i domaće kompanije iz Republike Srpske. Domaća operativa, zajedno sa firmom koja je nosilac većine aktivnosti iz Češke Republike", kaže Srebrenka Golić, ministar prostornog uređenja, građevinarstva i ekologije Republike Srpske.
Najveći teret na projektu je iznijela češka firma "AŽD Prag". Česi kažu da je projekat modernizacije bio veliki izazov, ali da su sve radili po najsavremenijim evropskim standardima.
"Moram da naglasim da ovaj projekat nije samo projekat naše firme, nego su na njemu učestvovali i stručnjaci iz Republike Srpske. Projekat je bio veoma kompleksan i mene naročito raduje što ovdje uvodimo u rad najmoderniju tehnologiju", kaže Zdenek Hrdle, generalni direktor "AŽD Praha".
Projekat modernizacije je koštao 20 miliona evra - i to bez novih kreditnih zaduženja, jer su "Željeznice" uštedile na ranijim projektima. Direktor "Željeznica" ističe da planiraju da modernizuju cijelu željezničku mrežu u Srpskoj.