Petar Đokić

Dobit javnih preduzeća mora biti veća 

  • 24.11.2018. 17:49

Ministar industrije, energetike i rudarstva Republike Srpske Petar Đokić smatra da treba ići dalje u reforme javnog sektora, posebno javnih preduzeća, čija dobit mora bude znano veća.

Đokić je naveo da javna preduzeća u organizacionom dijelu moraju biti podignuta na znatno viši nivo, posebno ona koja su nosioci stvaranja nove vrijednosti. 

Prema njegovim riječima, dobit javnih preduzeća mora da bude znatno veća, kao i njihova izdvajanja u korist Republike kao vlasnika javnih preduzeća. 

"Posebno `Elektroprivreda` ima potencijala da daje više, ali su potrebne reforme, kao i druga javna preduzeća poput `Željeznica`", rekao je Đokić novinarima u Ugljeviku, gdje je danas prisustvovao proslavi krsne slave Mratindan u Rudniku i termoelektrani. 

Đokić, koji je lider Socijalističke partije, rekao je i da od nove Vlade Republike Srpske očekuje kontinuitet uspješnog rada i nastavak reformi sa ciljem napretka i razvoja. 

"Imamo sve preduslove i vjerujem da ćemo već po isteku prve godine mandata imati nove vidljive rezultate, a biće ih više u narednim godinama", rekao je Đokić i dodao da će SP biti dio vlasti i dio Vlade Republike Srpske, a da će se o drugim detaljima dogovarati u narednim dani. 

Đokić je napomenuo da se svake godine bilježi povećanje stope ekonomskog rasta vidljivo kroz vrijednost rasta bruto domaćeg proizvoda od tri i više od tri odsto, te da se na osnovu toga može govoriti o stabilnosti ekonomskog sistema i njegovom kontinuiranom rastu. 

Prema njegovim riječima, da bi te stope rasta bile veće, potrebne su reforme koje će morati da se provode u narednom godinama. 

"Republika Srpska time stiče mogućnost da izdvaja znatno više sredstava za investicione aktivnosti i doprinose njenom razvoju i daljoj stabilizaciji, ekonomskoj i svakoj drugoj, a mi za to imamo još mnogo potencijala", ocijenio je Đokić. 

On je naveo da je taj potencijal, prije svega, u oblasti energetike i industrije, gdje je potrebno ojačati domaće partnere i privlačiti inostrane investicije. 

Đokić je istakao da Republika Srpska ne zavisi od Međunarodnog monetarnog fonda, koji je sigurno značajan finansijer ne samo u Srpskoj, nego i u mnogim državama u svijetu. 

"Politika Republike Srpske do sada je bila da se oslanjamo na saradnju sa MMF-om, ali ne na način da moramo da izvršavamo svaku mjeru, zadatak ili ulogu koju ovdje ima MMF", rekao je Đokić i najavio da će Srpska nastaviti da vodi svoju autonomnu politiku na bazi vlastitih interesa i potreba, koristeći i spremnost MMF-a da, kao i do sada, učestvuje u finansiranju. 

Komentarišući proslavu praznika u Federaciji BiH koji Srpska ne priznaje, lider socijalista je napomenuo da je prošao period postojanja socijalističke Jugoslavije, a s njim obilježja i praznici te države. 

"Gospoda u Federaciji bi trebalo da shvate da je to iza nas. Ideja ove BiH je nastala na bazi dogovora iz Dejtonskog mirovnog sporazuma, potvrđena mirovnim sporazumom u Parizu i to bi trebalo da bude osnova života za organizaciju BiH", ocijenio je Đokić.  
 

  • 15:30 Серија: Крваво цвијеће (12+)

    Страсна љубавна прича двоје појединаца.

  • 16:30 Вијести у 16:30

    Преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

  • 16:50 Центар дана

    Волите поподне? Важно вам је да након напорног дана одахнете уз актуелне теме, забаву и савим нове и необичне приче из цијелог свијета? Уживате у програму који окупља интересантне госте и регионалне звијезде?

  • 18:20 Енерго клуб

    Гдје на једном мјесту добити информације из енергетике, како глобалне, а тако и домаће? Наш нови формат ‘Енерго клуб’ пружиће вам релевантне актуелности из области производње електричне енергије.

  • 18:45 Бар ТВ

    'Ова екипа око шанка уљепшаће сваки радни дан – 'Бар ТВ' ексклузивно на АТВ-у. Сјајна тројка Филипс, Југослав и Сладан покренуће све могуће теме – од игле до локомотиве. Придружиће им се у тој 'борби' мисли и ставова колеге и другари. За њиховим шанком у ТВ бифеу ништа неће остати недоречено. И ничега неће бити превише, осим смијеха.

  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.