Radovi na trasi Koridora 5C

Autoputevi velika razvojna šansa Republike Srpske

  • 03.07.2019. 19:11

Kamioni izvođača radova Integral inženjeringa već petnaestak dana nasipaju dio trase Koridora 5C kroz Republiku Srpsku.

To su početni radovi na prvoj dionici koridora, dugoj oko 6 kilometara. 

Radovi na ovoj dionici počeli su 17. juna. Njihovo intenziviranje očekuje se u naredna dva do tri mjeseca. 

Treba vremena da se digne operativa, kažu u Autoputevima Srpske. Ljeto je jek sezone, a u naredne dvije godine čeka ih zahtjevan posao. 

„Glavni posao na ovoj dionici su objekti, petlje, dvije petlje, petlja Tovira i u Kostajnici između njh i do njih imamo nasipa na autoputu 5 kilometara, ali glavni posao i naJosjetljiviji je na petljama pogotovo petlja Tovira“, rekao je Dušan Topić, direktor JP Autoputevi RS. 

Očekivanja od strateškog projekta su velika, kaže predsjednica Srpske. Uvjerila se kako teku radovi. 

„Ovo je autoput koji će se u budućnosti nastaviti graditi prema Srbiji. Mi stoga definintivno vidimo velike šanse u povezivanju svih dijelova RS međusobnu bolju komunikaciju, bez dobrih puteva, razvijene infrastruktuire, ne možete očekivati ni turiste niti da imate privredu“, izjavila je Željka Cvijanović, predsjednica Republike Srpske.
 

Vrijednost radova na prvoj dionici je 70 miliona evra. Gradnja koridora kroz Srpsku, dugog 46,6 kilometara, radiće se u četiri faze i koštaće 500 miliona maraka, a značajna su grant sredstva. 

„I to je Evropska komsija do sada pokazala nadam se da će tako nastaviti interes da sa grant sredstvima 20 odsto pomogne pri finansiranju tog infrastruktirnog projekta“, rekao je Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza RS. 

Zadovoljni su zato što vide radove i predstavnici evropskih institucija. Kreditna, ali i grant sredstva su  kažu pokazatelj njihovog opredjeljenja. 

„Ako ima onih koji misle da Evropi nije stalo mislim da ovakvi projekti pokazuju da je itekako stalo, 110 miliona evra samo za infrastrukturnbe projekte ovakve vrste“, navodi Lars Gunar Vigemark, specijalni predstavnik EU u BiH. 

„Kao što ste čuli ova dionica je samo jedan mali dio investicione mreže koju potpomaže EBRD u RS i cijeloj BiH“, rekao je Jan Braun, šef kancelarije EBRD za BiH. 

Najzahtjevnija od četiri faze koridora 5C kroz Srpsku je druga, odnosno obilaznica oko Doboja. Podrazumijeva most preko Bosne, zasjek u Pločniku, dva tunela kroz Putnikovo brdo i vijadukt, a najveći izazov je izgradnja tenela kroz koji ide i entitetska linija. 

Тагови: