Kampanja koja se danas završava je realizovana u specifičnim uslovima. Stefana Lakića, člana OO DEMOS Pale situacija sa pandemijom virusa Korona je motivisala da napravi platformu koja će zaštiti zdravlje građana.
Šta je koncept kampanje DEMOS2020?
Kompletna ideja potiče od flajera koji se kači na vrata bez kontakta među osobama. Time sam želio da zaštitim zdravlje građana i naših aktivista. Takođe, i pored pandemije smatram da političke partije treba da imaju manje napadan pristup prilikom svoje promocije. Zamislite situaciju kada jedan mladi bračni par, nakon napornog dana želi da odvoji vrijeme za sebe, a u tome ih konstantno prekidaju aktivisti stranaka koji žele da se promovišu. Takav pristup smatram malo sebičnim.
Kako da se nametnu partije, ako ne aktivnom promocijom?
Zaboravljamo da se politička kampanja radi zbog građana, a ne partija. Kandidati se promovišu da bi građani mogli da naprave izbor, a ne da oni dobiju odborničku naknadu.
Šta obuhvata novi oblik komunikacije sa građanima u kampanji?
Demos je nova partija i stvari radi na potpuno nov način. Ne želimo nikoga da ometamo. Flajere, koji sadrže QR kod i veb adresu naše platforme, kačimo na vrata, te građanima pružamo priliku da skeniranjem koda dobiju sve informacije o nama, našim odborim, kandidatima i događajima, ali samo ako oni žele da odvoje vrijeme da to pogledaju. Takođe, platforma je interaktivna i mogu uputiti prijedloge, sugestije, kritike i postaviti pitanja, na koja će dobiti adekvatne odgovore.
Da li ima još nekih prednosti ovakva vrsta kampanje?
Ekologija je glavno pitanje razvijenih zemalja i mi definitivno treba da obratimo pažnju na nju. Štampanje promotivnog materijala u kampanji treba svesti na minimum. U mjesecu kampanje odštampaju se milioni flajera koji su teški za reciklažu, a sve to možemo da uradimo i onlajn. Uništavamo drveće od koga možemo da pravimo jako kvalitetne gotove proizvode, trošimo ogromna novčana sredstva, koja je bolje da uplatimo u humanitarne svrhe.
Koliko je ovaj pristup primjenjljiv?
Živimo u 21. vijeku, vrijeme je da kampanje prilagodimo vremenu u kome živimo.Ovo jesu sitnice ali upravo od sitnica kreću promjene. Treba početi od početka da bi priča imala srećan kraj.
Koji je tvoj motiv da uradiš ovakav projekat za stranku u kojoj djeluješ?
U DEMOSu postoji podrška rukovodstva za inovativan pristup i ideje mladih ljudi. Sve one koji podržavaju ovakav pristup društvu i kampanji, molim da podrže DEMOS, jer jedino uz inovativativnost, mlade i obrazovane ljude možemo da gradimo budućnost.BEZ DILEME – SRPSKA PRIJE SVEGA!