Отпустиле хиљаде радника

Три гиганта показала како натјерати радника да сам да отказ: Ово су њихове "технике"

  • Извор: Телеграф
  • 29.02.2024. 17:07

Фирме попут Гугла, Мете и Сејлсфорса отпустиле су хиљаде радника, док се остале труде да то ураде "под завjесом" како би привукли што мање пажње. Такви случајеви су све чешћи, али како се наводи, тешко им је ући у траг.

Технолошка фирма Dell наредила је запосленима да се врате у канцеларију три дана у недjељи без обзира гдjе живе. Радници који одлуче да у потпуности раде од куће суочиће се с ограниченим напредовањем у каријери, рекао је анонимни извор The Register-a.

Након отпуштања 10.000 запослених крајем 2022. године, Мета је увела строжу ревизију учинка, укључујући двије годишње ревизије с менаџерима који су усмјерени да више запослених ставе у категорије с лошим учинком, након чега су добијали мање бонусе.

Амазон је у новембру одлучио да запосленима може бити блокирано напредовање ако се не придржавају свог мандата за три канцеларијска дана у седмици.

Ове тактике су познатије као "тихо отпуштање" или "тихо резање", а служе искључиво томе да се посао учини мање занимљивим, па да умјесто да они дају отказ радницима, они то сами учине.

"Савршени" начини за ово јесу лошији услови, укидање бенефита, ограничење напредовања у каријери, као и строга правила за рад од куће

Бен Харди, клинички професор организационог понашања на Лондонској пословној школи (ЛСЕ), рекао је за Business Insider  да су, иако тихо отпуштање може изгледати као нови феномен на радном мјесту, компаније увијек користиле такве тактике да се реше људи.

Харди је рекао да би прије 20 година неке велике, познате компаније водиле "разговоре о паркингу" са запосленима како би им изложиле своје опције током периода смањења радне снаге.

- Шта би се догодило кад би ваш први претпостављени рекао: 'Можемо ли мало попричати на паркингу?’' У основи, разговор је био: 'Можете или узети отпремнину и тихо отићи или можемо проћи кроз 'ваша дјела што би могло бити јадно и мрачно. Шта више волите?' - поручио је професор.

Многе компаније продају реторику "ми смо породица" запосленима, а јавна отпуштања смањују ту перцепцију, рекао је Харди. Тихи откази су начин да задржите контролу над јавним имиџом компаније.

Дио разлога зашто шефови могу примјенити ову тактику је тај што моћ више није у рукама радника - каже Ден Шавбел, будући стручњак за рад и управљачки партнер Workplace Intelligence.

Јавна отпуштања захтјевају већу контролу

Јавна отпуштања штете репутацији компаније због медијске пажње, као и ризика да незадовољни запослени јавно проговоре о својим негативним искуствима у фирми на друштвеним мрежама.

- Објављивање отпуштања може довести до јавног надзора, што може оштетити имиџ компаније и утицати на лојалност купаца. То истовремено може представити инвеститорима да компанија не послује добро., али и онима који траже посао и врхунским радницима да то можда није компанија за коју би требало да се пријаве јер долази до отказа - рекао је Шавбел, преноси Investitor.


(Телеграф Бизнис)

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: