Произвођачи робе широке потрошње постављају превисоке цијене на производе за личну његу, као што су дезодоранси и бријачи, што је нови непожељан тренд у малопродаји познат као "упфлатион".
За разлику од шринкфлације, гдје компаније смањују величину и количину артикала у паковањима, а држе цијене "апфлација“ описује се као појава у којој купци преплаћују цијену за свакодневне производе који се стављају на тржиште за сврхе које су ван робе, попут намирница, односно, које су секундарне.
Тако, компаније сада продају ове производе у паковањима или већим сетовима и наглашавају њихове посебне карактеристике, односно намјене.
На примјер, бријач, који је, како се наводи, "посебно дизајниран да помогне у заштити женске бикини зоне од иритације" кошта до 15 долара за паковање од четири бријача, док десет долара кошта обичан, традиционални бријач.
Матична компанија бренда која продаје популарне производе, такође наплаћује 14 долара по комаду за дезодоранс "за цијело тијело", што је отприлике двоструко више од цијене обичног дезодоранса.
Компаније пласирају ове артикле на тржиште у нади да ће надокнадити изгубљени приход јер су купци – који су сити пораста цијена основних средстава – смањили потрошњу за артикле као што су жилет, шампон, детерџент за веш и дезодоранси, према Блумбергу.
Наводно, трговци су продали 20 одсто мање жилета прошле године у односу на 2019. Током истог периода, продаја дезодоранса је пала за 6,5 одсто.
Такође, још једна популарна марка производа продаје комплементарне артикле као што су „пилинг за длачице и кожу“ и „2-у-1 гел за чишћење и бријање“ — наплаћује се чак 13 долара за тубу.
Према најновијем извјештају о индексу потрошачких цијена, цијена производа за личну његу је порасла за 1,3 одсто у мају на годишњем нивоу, али је пала за 0,3 одсто у односу на април.
Средства за косу, зубе, бријање и разни производи за личну негу били су 2,3 одсто скупљи у мају у односу на исти мјесец прошле године, али 0,3 одсто јефтинији у односу на април, према Заводу за статистику рада.
Инфлација за производе за личну његу је порасла током посљедње двије године. У 2022. години цијене су порасле за 6,08 одсто. Прошле године су порасли за 7,58 одсто, показују савезни подаци.