Нова превара

Платите козметику чак дупло више него што би требало, а све због једне ствари

  • Извор: Курир
  • 05.07.2024. 11:54

Произвођачи робе широке потрошње постављају превисоке цијене на производе за личну његу, као што су дезодоранси и бријачи, што је нови непожељан тренд у малопродаји познат као "упфлатион".

За разлику од шринкфлације, гдје компаније смањују величину и количину артикала у паковањима, а држе цијене "апфлација“ описује се као појава у којој купци преплаћују цијену за свакодневне производе који се стављају на тржиште за сврхе које су ван робе, попут намирница, односно, које су секундарне.

Тако, компаније сада продају ове производе у паковањима или већим сетовима и наглашавају њихове посебне карактеристике, односно намјене.

Да ли је гријех имати односе прије брака?

Да ли је гријех имати односе прије брака?

На примјер, бријач, који је, како се наводи, "посебно дизајниран да помогне у заштити женске бикини зоне од иритације" кошта до 15 долара за паковање од четири бријача, док десет долара кошта обичан, традиционални бријач.

Матична компанија бренда која продаје популарне производе, такође наплаћује 14 долара по комаду за дезодоранс "за цијело тијело", што је отприлике двоструко више од цијене обичног дезодоранса.

Компаније пласирају ове артикле на тржиште у нади да ће надокнадити изгубљени приход јер су купци – који су сити пораста цијена основних средстава – смањили потрошњу за артикле као што су жилет, шампон, детерџент за веш и дезодоранси, према Блумбергу.

Наводно, трговци су продали 20 одсто мање жилета прошле године у односу на 2019. Током истог периода, продаја дезодоранса је пала за 6,5 одсто.

Можете ли сунчањем изгубити калорије?

Можете ли сунчањем изгубити калорије?

Такође, још једна популарна марка производа продаје комплементарне артикле као што су „пилинг за длачице и кожу“ и „2-у-1 гел за чишћење и бријање“ — наплаћује се чак 13 долара за тубу.

Према најновијем извјештају о индексу потрошачких цијена, цијена производа за личну његу је порасла за 1,3 одсто у мају на годишњем нивоу, али је пала за 0,3 одсто у односу на април.

Средства за косу, зубе, бријање и разни производи за личну негу били су 2,3 одсто скупљи у мају у односу на исти мјесец прошле године, али 0,3 одсто јефтинији у односу на април, према Заводу за статистику рада.

Подливи, маснице и огреботине! Лице Огњена Амиџића ''унакажено''

Подливи, маснице и огреботине! Лице Огњена Амиџића ''унакажено''

Инфлација за производе за личну његу је порасла током посљедње двије године. У 2022. години цијене су порасле за 6,08 одсто. Прошле године су порасли за 7,58 одсто, показују савезни подаци.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови:
  • 16:50 Центар дана

    Волите поподне? Важно вам је да након напорног дана одахнете уз актуелне теме, забаву и савим нове и необичне приче из цијелог свијета? Уживате у програму који окупља интересантне госте и регионалне звијезде?

  • 18:20 Енерго клуб

    Гдје на једном мјесту добити информације из енергетике, како глобалне, а тако и домаће? Наш нови формат ‘Енерго клуб’ пружиће вам релевантне актуелности из области производње електричне енергије.

  • 18:45 Бар ТВ

    'Ова екипа око шанка уљепшаће сваки радни дан – 'Бар ТВ' ексклузивно на АТВ-у. Сјајна тројка Филипс, Југослав и Сладан покренуће све могуће теме – од игле до локомотиве. Придружиће им се у тој 'борби' мисли и ставова колеге и другари. За њиховим шанком у ТВ бифеу ништа неће остати недоречено. И ничега неће бити превише, осим смијеха.

  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

  • 19:40 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.