Све већи докази сугеришу да људи млађи од 35 година, на кључним тржиштима као што су Сједињене Америчке Државе, окрећу леђа алкохолу, због чега је између осталог осјетно пала и продаја шампањца у свијету, пренио је данас Гардијан.
Прошлог јула, француски произвођачи шампањца наредили су смањење откупа убраног грожђа, након што је продаја шампањца пала за више од 15 одсто у првој половини 2024. године.
Како је саопштио Комитет за шампањац "Comite Champagne", испоруке шампањца су током цијеле прошле године биле мање за 9,2 одсто у односу на 2023. годину, и пале су на 271,4 милиона боца.
Потражња за француским шампањцем након пандемије ковида била је повећана 2022. године, када су испоруке достигле 326 милиона боца, али је од тада опадала.
Око 299 милиона боца је било испоручено 2023. године, што је пад од више од 8 одсто.
Француске фирме које производе шампањац су оцијениле да су за смањење испорука шампањца, које су прошле године пале за скоро десет одсто, криви забринутост људи широм свијета због економије и политике, као и јефтинија пића.