Један од најтраженијих послова у Њемачкој је возач аутобуса.
За њих увијек има посла, јер их као и код нас нема довољно.
Процена је да ће у Њемачкој до 2030. године фалити 87.000 возача Д категорије. Минимална плата за овај посао је од 3.000 до 3.500 евра.
Један млади возач је на ТикТоку подијелио своју причу. Он истиче да шофери брже добијају визу за улазак у земљу, јер спадају у квалификовану радну снагу. Много наших људи са Балкана већ вози у Њемачкој.
"Преко друга сазнајем за приватну фирму која води градски превоз и почео сам да радим без обуке. Међутим, много се ради, тачније шест дана радиш, два одмараш. Након годину дана сазнам да државна фирма има Дан отворених врата. Мало сам попричао са њима и већ сљедећи дан позвали су ме да дођем на разговор за посао и примили су ме", прича он.
Са друге стране, за државну фирму процедура је мало другачија. Потребно је проћи пар разговора, урадити љекарски преглед, проћи и обуку, школу за продају карата, која траје недјељу дана, а затим полажете и тест.
Након што сте положили, можете да почнете са практичном обуком са неким од колега, у трајању од двије недјеље. Све је плаћено и ради се до 160 сати мјесечно, с напоменом да увијек можете да радите додатно.
"Такође, бирате да ли ће вам прековремени рад бити исплаћен одмах или уз плату, а можете да бирате и слободан дан. Постоји неколико опција. Рецимо, можете да радите четири дана, а два да одмарате. Тако три пута, а затим пет да радите, а један одмарате, па укруг. Годишњи одмор је у трајању од 28 радних дана", закључује возач аутобуса.